لاستیک ماشین شما چند ساله است؟!




لاستیک ماشین شما چند ساله است؟!

تایرهایی که عمر آنها از شش سال به بالا است معمولا دیگر پیر شده اند و اگر بخواهیم آنها را نگه داریم نیازمند مراقبت مداوم است که معمولا این کار توصیه نمیشود چراکه ممکن است جان راننده و سرنشینان را تهدید کند.

حتی لاستیک هایی که به طور مرتب چرخیده و جا به جا میشوند نیز پس از مدتی عمر مفید خود را از دست میدهند. دلیل اصلی این مسئله هم این است که پلیمرهای لاستیک به طور طبیعی با گذر زمان تجزیه میشوند. این فرایندیست که به واسطه ی گرمای زیاد و اصطکاک زیاد لاستیک با سطح جاده ایجاد میشود.

طبیعی است که حتی اگر لاستیک خودرو شما هنوز آج های سالمی دارد وساییده نشده است پس از 6 سال کارکرد روز اول را برای شما نخواهد داشت. که باید گفت این مسئله خیلی به ندرت پیش می آید که آج لاستیک خودرو پس از 6 سال سالم باشد و از بین نرفته باشد. البته تعیین سن تایر خودرو به میزان استفاده از خودرو و نوع استفاده از آن نیز بستگی دارد.

تایر خودرو به طور پیوسته در معرض سایش ناشی از حرکت بر جاده است و همین سایش در نهایت تایر را فرسوده می‌کند. اگر از جمله افرادی هستید که در سال چند 10 هزار کیلومتر با خودرو رانندگی می‌کنید احتمالاً تایر خودرویتان خیلی زودتر از تاریخ انقضای آن فرسوده می‌شود و شاید به نظرتان برسد نیازی به دانستن تاریخ انقضای تایر نیست چون شما زودتر از آنکه زمان آن فرا برسد به ناچار و به دلیل سایش تایر آن را تعویض کرده‌اید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0