• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

راهنمای خرید لاستیک خودرو


خرید لاستیک خورو برای اکثر مردم به نظر کاری پیچیده ، زمان بر و پرهزینه ای است. اما اگر می خواهید لاستیک جدید بخرید ؛ برای انتخابی راحت ، مراحل زیر را دنبال کنید تا هم لاستیکی مناسب خریداری کنید و هم هزینه های سنگینی پرداخت نکنید.

چه عواملی باعث ایجاد ترک در لاستیک خودرو می گردد


چه عواملی باعث ایجاد ترک در لاستیک خودرو می گردد. لاستیک یکی از تجهیزات بسیار مهندسی شده¬ و مسلماً یکی از مهمترین بخش¬های خودرو محسوب می شود که بدون وجود آنها خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. با این حال می¬توان گفت لاستیک¬ها عمر طولانی و همیشگی ندارند و در صورت عدم نگهداری مناسب خیلی زود فرسوده خواهند شد.

مواد اولیه تولید لاستیک خودرو


بیش از 200 ماده اولیه وارد ترکیبات تایر می شود . این ترکیبات گسترده بسته به نوع تایر تولید شده ، هر كدام نقشی را ایفا می كنند. ترکیبات لاستیکی از الاستومرها ( یک پلیمر) ، پرکننده های تقویت کننده ، پلاستیک سازها و سایر عناصر شیمیایی تشکیل شده است.

اندازه و نوع پیچ و مهره چرخ


شما احتمالاْ درباره مهره چرخ شنیده اید. اما نقش این مهره ها چیست؟ 

لاستیک سفید


ماده اصلی برای ساخت لاستیک یا تایر کائوچوست رنگ طبیعی کائوچو سفید است و با توجه به اینکه عنصر اصلی در ساخت لاستیک کائوچو می باشد، قاعدتا رنگ لاستیک باید سفید باشد، اما سوال اینجاست چرا لاستیک سفید نیست؟

دلایل پیری زودرس لاستیک


دلایلی باعث پیری زودرس تایرها میشود که در اینجا با هم در مورد آنها صحبت میکنیم. میتوان گفت که پیر شدن لاستیک اساسا براثراکسیداسیون صورت میگیرد. وقتی لاستیک در معرض اکسیژن قرار میگیرد خشن تر و سخت تر میشود که همین مسئله نهایتا موجب ترک خوردگی لاستیک می شود.

گرد و غبار تایر!


هر باری که تایر میچرخد یک لایه از کائوچوی آن از بین میرود. یعنی با هر بار چرخش، لاستیک یک میلیاردیوم از ضخامت خود را از دست میدهد.

عوامل تعیین کننده قیمت تایر


اصولا برای خرید هر کالایی دو فاکتورمد نظر قرار گرفته می شود. یکی کیفیت و دیگری قیمت و ارزش آن کالا. نام برند نیز در تعیین رفتار مصرف کننده یا همان مشتری نیز بسیار تعیین کننده است. ولی اینها به این معنا نیست که اگر کالایی تخفیف خورد حتما نا مرغوب است یا مشکلی دارد

جایگاه لاستیک در صنعت


در سطح جامعه آشنایی کاربران با تایری که با آن سرو کار دارند بسیار مهم است واززیان های مالی و جانی در کشورمیکاهد.هر تایر دارای شاخص بار، نما، سرعت، میزان باد و تاریخ تولید می باشد، که توجه به آن ها علاوه بر مصرف بهینه و کاهش هزینه باعث پیشگیری از خطرات نیز می شود.

شاید ندانیم!


بیشتر مردم فکر میکنند که لاستیک یک شی دوار است که نیازی به رسیدگی های دوره ای ومراقبت ندارد. در صورتی که چنین نمیباشد بیشتر بدانید

خطرات بالارفتن سن تایر


تحقیقات نشان می دهد که هر چه سن لاستیک بالاتر رود تایر فرسوده تر و غیرقابل استفاده می شود.کائوچوی استفاده شده در تولید تایر بعد از مدتی قابلیت چسبندگی و کششی خود را از دست داده و به تدریج خشک و سفت میشود.

ولکانیزاسیون در ساخت تایر چیست؟!


کائوچو در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. کائوچو از زمانی که گیاهان بر روی زمین به وجود آمدند وجود داشته است. برخی از فسیل‌های گیاهان تولیدکننده کائوچو، سه میلیون‌ سال قدمت دارند. کائوچو از گیاهان خاصی گرفته می‌شود.

تایرهای هوشمند (Continental)


کانتیننتال در حال طراحی یک لاستیک مفهومی می باشد. نام این مدل هوشمند کانتیسنس (contisense) است. در طراحی این لاستیک از سنسورهای مختلفی استفاده شده است که به راننده این آگاهی کافی در مورد وضعیت لاستیک ماشینش را می دهد.

اسلیک و سمی اسلیک


تایرهای اسلیک (slick) تایرهای مخصوص مسابقه هستند. این تایرها بیشتر در مسابقات فرمول 1 و درگ کاربرد دارند.

روش صحیح انبار کردن تایر


اگر شما به طور معمول بیش از یک جفت لاستیک در گاراژخود یا انبار نگه میدارید باید به یک سری از اصول توجه داشته باشید.

تفاوت لاستیک تابستانی با چهارفصل


لاستیک های تمام فصل دارای تنوع زیادی درمدل، اندازه و کاربری دارند و برای وسیله نقلیه های متفاوت ارائه میشوند. هدف اصلی از تولید این مدل لاستیک سواری راحت و ارائه ی عملکرد بالا میباشد.

فرایند تولید تایر


تقریبا حدود 30 نوع ماده ی مختلف از جمله کائوچو در تولید تایر استفاده میشود.این ترکیبات در مخلوط کن های بزرگ صنعتی ترکیب میشوند و در آخر مخلوط سیاه صمغ مانندی به وجود می آید.در اینجا ماده برای وارد شدن به مرحله ی اختلاط آماده میشود.

کائوچو، ماده اولیه تولید تایر


کائوچو بیش از هزارسال است که کشف شده است و مورد استفاده قرار میگیرد. کائوچو منبعی کاملا طبیعی است. در حال حاضر در محصولات کائوچویی بیشتر از کائوچوی مصنوعی استفاده میشود.

ویژگی لاستیک های ماشین مسابقات فرمول یک


لاستیک (تایر) درماشین مسابقات فرمول یک از اجزا و قطعات اصلی است. این نوع از لاستیک (تایر) ساختاری قانونمند و اصولی دارد. در واقع برای تولید این لاستیک (تایر) ها قوانین به خصوصی وجود دارد

علت صدای لاستیک


صدای لاستیک میتواند از عوامل و متغیرهای مختلفی ناشی شود. یکی از آنها صدای آج در برخورد با جاده است. علت دیگر صدا میتواند ناشی از هوای فشرده شده ی درون شیارهای آج باشد.

علائم درج شده روی دیواره لاستیک به چه معناست؟


 بر روي ديواره خارجی تایر (لاستیک ها)، اعداد و كدهایي درج شده است كه در حقيقت شناسنامه تاير خودرو هستند. در شكل مفهوم اين علائم بيان شده است. در ادامه به شرح برخي از مهمترين آنها از دید هایپر تایر میپردازیم:

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0