• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

خودرو خود را برای پاییز آماده کنید


هوای سرد و تغییر در الگوهای آب و هوا می تواند بر عملکرد خودروی شما تأثیر بگذارد. همانطور که ماه شهریور کم کم به پایان می رسد هوا هم رفته رفته سرد می شود و این یعنی زمان آن رسیده که ماشین خود را برای فصل های پاییز و زمستان آینده آماده کنید.

بررسی ترمز و علائم خرابی آن


ترمزها برای عملکرد موثر نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند و باید بازدید منظمی برای بررسی وضعیت آن ها و رفع هر گونه مشکل برنامه ریزی کرد.

نکات مهم رانندگی در هوای بارانی


رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.

تیک آف چیست ؟


کلمه ی Take off یک اصطلاح رایج است که به لحظه ی آغاز پرواز هواپیما گفته می شود و در مسابقات اتومبیلرانی سرعتی کاربرد زیادی دارد.

چک لیستی برای شروع سفر


پیش از آغاز سفر، بررسی لوازم شخصی ، چک کردن و سرویس خودرو و همچنین همراه داشتن لوازم ضروری جز مواردی هستند که باید حتما بررسی شوند. در این مقاله برای اینکه سفری بی دغدغه و خوب داشته باشید، ما چک لیستی از این موارد را برای شما تهیه کرده ایم . باشد که سفر بی خطری داشته باشید.

مقاومت غلطشی تایر چیست؟


احتمالا در هنگام جستجو و خرید تایر با عبارت مقاومت غلطشی لاستیک روبرو شده اید و برایتان این سوال پیش آمده که مقاومت غلطشی تایر چیست ؟

نحوه نصب زنجیر چرخ بر روی لاستیک ها


رانندگی در شرایط برفی و یخبندان با لاستیک های عادی بسیار خطرناک است. در چنین شرایطی زنجیر چرخ می تواند برای ایمنی شما و دیگر رانندگان بسیار مفید باشد. البته استفاده از آنها در جاده های شیبدار و مناطق کوهستانی، الزامی است.

5 عامل اصلی پیشگیری کننده از خرابی گیربکس اتوماتیک


گیربکس اتوماتیک، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اختراع‌ها در صنعت خودروی دنیا محسوب می‌شود. اگر چه گیربکس اتومات بسیار ایمن می‌باشد، ولی برخی اقدامات هستند که هنگام رانندگی با خودروی اتوماتیک نباید آن‌ها را انجام دهید. همچنین برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک خودروتان موارد مهم و موثری وجود دارد که در صورت رعایت آنها هزینه‌های شما بسیار کاهش می‌یابد.

هیدروپلنینگ چیست؟


حالتی است که تایر روی یک سطحی از آب حرکت می‌کند و تماس و چسبندگی خود را با سطح جاده از دست می‌دهد که نتیجه آن از کنترل خارج شدن خودرو می‌باشد.

روش محاسبه مصرف بنزین خودرو


میزان مصرف سوخت خودرو به چه عوامل مختلفی بستگی دارد

آزمون های ترمز گیری تایر بارز


آزمون ترمزگیری و ارزیابی تایر بارز بر روی سطوح های مختلف را مطالعه کنید

امکانات و تجهیزات میدان آزمون بارز


امکانات میدان آزمون بارز را بیشتر بدانید

درباره ترکیدن لاستیک بیشتر بدانیم


ناگفته نماند که لاستیک ها نقش بسیار مهمی را در عملکرد خودروی شما ایفا می کنند، بنابراین این 4 حلقه لاستیک تنها تجهیزاتی هستند که تماس بین اتومبیل شما و سطح جاده را حفظ می کنند. ترکیدگی لاستیک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و پتانسیل بالایی دارد که منجر به حوادث فاجعه‌بار می شود . بنابراین در این مقاله، به برخی از دلایل اصلی ترکیدگی لاستیک و همچنین برخی از اقداماتی را که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید را بری شما خواهیم گفت.

موارد کلیدی کاهش مصرف سوخت


موارد مهم و کاربردی جهت کاهش مصرف سوخت خودرو را بدانید

راهنمای کامل چراغ‌های هشدار دهنده روی داشبورد


راهنمایی کامل علائم چراغ های هشدار دهنده خودرو را بدانید

فرمان پذیری


نرمی فرمان و فرمان پذیری راحت خودرواز جمله عواملی مهم حین رانندگی است. اما گاهی اوقات فرمان سخت میچرخد و اصطلاحا سفت می شود. عوامل متععدی باعث ایجاد چنین حالتی می شود که با هم آنها را بررسی می کنیم

مکانیک و مسئول ایمنی خودروی خود باشید


با رعایت یک سری از نکات ساده، خودمان مکانیک و مسئول ایمنی خودروی خودمان باشیم

دریفت چیست ؟


دریفت یک حرکت بسیار هیجان انگیز در اتومبیلرانی است. دریفت در لغت به معنای گرد و خاک بلند کردن است اما در عالم رانندگی به سُر دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی  یا بکسواد کردن گفته می‌شود.

5 جز اصلی خودرو


جالب است بدانید که بیش از30 هزار قطعه در یک خودرو وجود دارد. 5 قطعه ی مهم  از این قطعات را با هم در این مقاله بررسی میکنیم:

چهار چشمی رانندگی کنید!


تصادف میتواند از عوامل مختلفی ناشی شود. ولی در هر حالت دو عامل اصلی دخیل هستند. یکی انسان و دیگری ماشین. که طبق آمار تصادفات، اولین عامل یعنی انسان درصد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

تست گوزن!


سرعت اوليه خودرو در زمان عبور از روي خط شروع در طي تست هاي متوالي پله پله افزايش مي يابد ، سرعت اوليه ٦٠ كيلومتر است ، اين سرعت در مراحل بعدي افزايش مي يابد تا زماني كه راننده ترمز كند يا به مخروط هاي ترافيكي برخورد كند يا اينكه خودرو دور خود بچرد و اسپين شود. اين مسائل در بهترين حالت عموماً در سرعت هاي حدود ٧٠-٨٠ كيلومتر (٤٥-٥٠ ) مايل اتفاق مي افتند.اين تست در خودروهاي داراي ESP( سيستم كنترل الكتريكي پايداري) در حالت خاموش و روشن اين قابليت ، انجام مي شود.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0