• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

تفاوت های خودروهای شاسی بلند و کراس اوور


خودرو های شاسی بلند و کراس اوورها دو نوع خودروی چند منظوره هستند که تفاوت های بسیاری دارند. با این حال، توسعه مداوم هر دو پلتفرم، مرز بین آنها را محو کرده است.

خودرو خود را برای پاییز آماده کنید


هوای سرد و تغییر در الگوهای آب و هوا می تواند بر عملکرد خودروی شما تأثیر بگذارد. همانطور که ماه شهریور کم کم به پایان می رسد هوا هم رفته رفته سرد می شود و این یعنی زمان آن رسیده که ماشین خود را برای فصل های پاییز و زمستان آینده آماده کنید.

بررسی ترمز و علائم خرابی آن


ترمزها برای عملکرد موثر نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند و باید بازدید منظمی برای بررسی وضعیت آن ها و رفع هر گونه مشکل برنامه ریزی کرد.

نکات مهم برای رفت و آمدهای روزانه با خودرو


خیلی از ما بطور روزانه برای رفتن به محل کار و یا انجام کارهای روزانه مجبور به این هستیم تا با خودروی خود مسافتی را چه کوتاه و چه طولانی طی کنیم. رفت و آمد می تواند استرس زا باشد چون همیشه در تلاش برای گیر نکردن در این ترافیک هایی که این روزها گریبان ما را گرفته است، هستیک که سروقت به محل کار و یا مقصد موردنظرمان برسیم.

بهترین لاستیک برای کیا ریو


کیا ریو یک خودروی جمع و جور و سواری است که از نوامبر 1999 توسط شرکت مطرح کیا تولید شده است و اکنون نیز در نسل چهارم خود را وارد بازار کرده است. سبک های بدنه این خودرو شامل: هاچ بک سه و پنج در و سدان چهار در بوده که مجهز به موتورهای بنزینی و دیزلی چهار خطی و دیفرانسیل جلو است .

نگهداری از لاستیک ها در فصل تابستان


در روزهای گرم تابستانی ، دمای سطح جاده ها به راحتی می تواند به 150 درجه برسد. بنابراین هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و ضعیف شدن لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.

چک لیستی برای شروع سفر


پیش از آغاز سفر، بررسی لوازم شخصی ، چک کردن و سرویس خودرو و همچنین همراه داشتن لوازم ضروری جز مواردی هستند که باید حتما بررسی شوند. در این مقاله برای اینکه سفری بی دغدغه و خوب داشته باشید، ما چک لیستی از این موارد را برای شما تهیه کرده ایم . باشد که سفر بی خطری داشته باشید.

آیا خودروی شما برای زمستان آماده است؟


همیشه در فصل سرما و زمستان درصد خرابی خودروها افزایش چشمگیری پیدا می کند . سعی کنید پیش از شروع فصل سرما باتری ، موتور ، سیستم انتقال قدرت ، خطوط ترمز ، فیلترهای هوا و سیستم خنک کننده و گرم کننده را چک کنید

هر آنچه شما باید درباره تعمیر و نگهداری برف پاک کن در زمستان بدانید


برای داشتن یک رانندگی ایمن ، این نکته بسیار مهم است که در همه شرایط آب و هوایی بتوانید دید خوب و واضحی داشته باشید . برف پاک کن خودرو یکی از تجهیزات بسیار مفید ، مهم و ارزان قیمت می باشد که به طرز شگفت انگیزی در تمیز نگه داشتن شیشه جلو و دید شما کمک می کند .

مواد اولیه تولید لاستیک خودرو


بیش از 200 ماده اولیه وارد ترکیبات تایر می شود . این ترکیبات گسترده بسته به نوع تایر تولید شده ، هر كدام نقشی را ایفا می كنند. ترکیبات لاستیکی از الاستومرها ( یک پلیمر) ، پرکننده های تقویت کننده ، پلاستیک سازها و سایر عناصر شیمیایی تشکیل شده است.

نکاتی که پیش از آغاز سفرهای نوروزی باید رعایت کنید


مسافرت های نوروزی در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم از این تعطیلات استفاده کرده و اقدام به مسافرت های داخلی با خودرو شخصی خود می کنند . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نکات مهمی را که پیش از سفر باید رعایت کرد یادآوری کنیم . الیته قطعاً خیلی از ما این نکات را می دانیم اما این مطالب برای یادآوریمان و آگاهی افرادی که تجربه سفر های طولانی با خودرو خود را نداشته اند مناسب است .

ساخت کارخانه بازیافت تایرهای قدیمی جهت به دست آوردن موادی سازگار با محیط زیست


شرکت GDTs در استرالیا برای برخورد با میلیاردها لاستیک قدیمی تشکیل شد . یک تکنولوژی جدید که بدون گاز گلخانه ای لاستیک ها را به کربن ، روغن و فولاد تبدیل می کند.

5 عامل اصلی پیشگیری کننده از خرابی گیربکس اتوماتیک


گیربکس اتوماتیک، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اختراع‌ها در صنعت خودروی دنیا محسوب می‌شود. اگر چه گیربکس اتومات بسیار ایمن می‌باشد، ولی برخی اقدامات هستند که هنگام رانندگی با خودروی اتوماتیک نباید آن‌ها را انجام دهید. همچنین برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک خودروتان موارد مهم و موثری وجود دارد که در صورت رعایت آنها هزینه‌های شما بسیار کاهش می‌یابد.

چرا گاها تایرهای نو عملکرد فنی مطلوبی ندارند؟


هنگام تولید لاستیک درون قالب را با روغنی می‌پوشانند که تایر به دیواره قالب نچسبد. در ابتدا ممکن است مقدار کمی از این روغن روی لاستیک شما باشد و عملکرد اولیه تایر را کاهش می دهد.

روش محاسبه مصرف بنزین خودرو


میزان مصرف سوخت خودرو به چه عوامل مختلفی بستگی دارد

نکاتی که برای رانندگی مناسب در زمان بارندگی باید بدانید


در زمان رانندگی احتیاج به رعایت برخی موارد دارید تا رانندگی امن و بدون حادثه ای داشته باشید. این موارد به تفکیک قبل از حرکت و نیز در زمان رانندگی ذکر شده است

روشهای اصلی تولید نیتروژن در صنعت


با روش های تولید نیتروژن در صنعت بیشتر آشنا شوید

موارد کلیدی کاهش مصرف سوخت


موارد مهم و کاربردی جهت کاهش مصرف سوخت خودرو را بدانید

علت خرابی پلوس


علت خرابی پلوس را میتوانید مطالعه بفرمایید

عیوب رایج جلوبندی خودرو


به قطعات و لوازم قسمت زیرین جلوی خودرو جلوبندی گفته می‌شود که وظیفه تعلیق یا هندلینگ خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را بر عهده دارد.

راهنمای کامل چراغ‌های هشدار دهنده روی داشبورد


راهنمایی کامل علائم چراغ های هشدار دهنده خودرو را بدانید

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0