• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

بررسی ترمز و علائم خرابی آن


ترمزها برای عملکرد موثر نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند و باید بازدید منظمی برای بررسی وضعیت آن ها و رفع هر گونه مشکل برنامه ریزی کرد.

نکات مهم برای تغییر سایز لاستیک


یکی از مهم ترین قطعات ماشین لاستیک ها هستند. تایر شما نقش بسزایی در کارایی و راحتی وسیله نقلیه دارد و بسیاری از افراد به دلایل زیادی به تغییر سایز لاستیک خودرو علاقه مندند. هنگام تغییر سایز لاستیک هایتان، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

دلایل کاهش طول عمر لاستیک


با گذشت زمان، لاستیک های خودرو فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. برخی از عادات رانندگی باعث تسریع سایش تایر، کاهش طول عمر لاستیک و نیاز زود هنگام به تعویض تایرها می شوند. برای افزایش طول عمر لاستیک‌ها، بهبود مهارت‌های رانندگی و به حداکثر رساندن ایمنی در جاده حائز اهمیت می باشد.

چرا نباید با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟


می توان گفت پنچر شدن لاستیک می تواند تجربه ترسناکی باشد و یا حتی یکی از بدترین کابوس های رانندگی باشد که بنا به هر دلیلی ناگهان اتفاق می افتد. به هر حال باید توجه داشت، اگرچه نمی توان از پنچر شدن لاستیک جلوگیری کرد اما، با رعایت چند نکته می توان از خطرات ناشی از آن پرهیز کرد.

مقایسه هزینه نصب و بالانس لاستیک در هایپرتایر با دیگر فروشگاه ها


بسیاری از افراد هنگامی که به زمان خرید و جایگزینی لاستیک های جدید نزدیک می شوند، ممکن است استرس و سردرگمی زیادی را تجربه کنند، زیرا آنها مطمئن نیستند که یک مجموعه جدید از لاستیک ها چه هزینه ای را برایشان در بردارد و برای نصب، خدمات اضافی و جانبی چه مبالغی را باید بپردازند.

نکات مهم اهمیت لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت که باید بدانید


لاستیک ها تنها بخشی از خودرو هستند که تماس مستقیم با جاده دارند و بر روی فرمان پذیری خودرو، سواری، ترمز و ایمنی شما تأثیر می گذارند. برای عملکرد بهینه لاستیک‌ها باید باد، عمق آج و بالانس مناسبی داشته باشند. به همین دلیل چک کردن لاستیک های خود به طور منظم گام مهمی در حفاظت از ایمنی و سرمایه گذاری خودرو شما است.

آفرود چیست و لاستیک های مناسب آفرود کدامند ؟


آفرود ، کلمه ای که این روزها و در سال های اخیر اسم آن را زیاد می شنویم. اما شاید خیلی از ما اطلاعات کافی و کاملی از آن نداشته باشیم. با شنیدن کلمه ی آفرود اولین نکته ای که به ذهنمان می رسد ، خودروهای شاسی بلند و حضور در رمل های کویر است. اما باید گفت که آفرود فقط در این کلمه خلاصه نمی شود و مفهومی گسترده تر دارد که در ادامه درباره ی آفرود و آفرود سواری و خودروها و لاستیک های مناسب آن با شما صحبت خواهیم کرد.

نگهداری از لاستیک ها در فصل تابستان


در روزهای گرم تابستانی ، دمای سطح جاده ها به راحتی می تواند به 150 درجه برسد. بنابراین هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و ضعیف شدن لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.

میزان باد تایرهای آفرودی


همیشه و در همه جا مطالعه کرده ایم که باید باد تایر خود را در حالت مناسب حفظ كنیم . به طور کلی این ایده خوبی است ، زیرا به مدیریت سایش لاستیک و ایمنی کمک می کند.

خودرو برقی هامر GMC 2020


هامر خودرو GMC تمام برقی و جدید خود را معرفی کرده است، اولین ابر خودرویی که انتشار گازهای گلخانه ای آن صفر است. این خودروی تمام برقی عملکرد فوق العاده ای در جاده های معمولی و آفرودی دارد.

خودرو افسانه ای Volvo P1800 دهه 1960 توسط مسابقات Cyan دوباره متولد شد


خودرو افسانه ای ولوو P1800 محبوب برای اولین بار در دهه 1960 طراحی و تولید شد . به تازگی این خودرو متوسط مسابقات جهانی اتومبیلرانی Cyan مجددا طراحی شده است ، Volvo P1800 فیروزه ای جدید تفسیری از دنیای مدرن است.

روح گذشته با انرژی پاک : آزمایشگاه خودرو Zero ، از لندرور برقی کلاسیک خود رونمایی کرد.


تیم طراحی خلاق در آزمایشگاه های خودرو Zero ، از خودروی شاسی بلند لندرور سری 3 کلاسیک که برقی و دوستدار محیط زیست می باشد رونمایی کرد.

تاثیرات کرونا بر روی غول تولید کننده تایر


میشلن در سه ماهه اول سال 2020 با 8.3 درصد کاهش سود نسبت به سال گذشته روبرو شد.

علل و انواع آسیب لاستیک


تایر‌ها می تواند به دلایل مختلف آسیب ببینند، می تواند بدون این که راننده بلافاصله آگاه شود مشکلی رخ دهد. شایع ترین انواع آسیب های پیش آمده در تایر سوراخ، بریدگی، ضربه، ترک، برآمدگی و سایش نامنظم است. در این بخش علائم و نشانه ها را برای کمک به شما در تشخیص این مشکل توضیح خواهیم داد

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

۵ نکته مفید هنگام تعویض و استفاده از لاستیک‌های زمستانی


هنگامی که دمای هوا در مکانی که سکونت دارید به زیر هفت درجه سانتی‌گراد رسید، وقت استفاده از لاستیک های زمستانی رسیده است. از این رو مهم ترین کارهایی که با ورود به سرما باید به آن توجه کنید، تعویض لاستیک های خودرو با لاستیک ها زمستانی است.

عیوب رایج جلوبندی خودرو


به قطعات و لوازم قسمت زیرین جلوی خودرو جلوبندی گفته می‌شود که وظیفه تعلیق یا هندلینگ خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را بر عهده دارد.

راهنمای کامل چراغ‌های هشدار دهنده روی داشبورد


راهنمایی کامل علائم چراغ های هشدار دهنده خودرو را بدانید

نصب و بالانس لاستیک و بالانس درجا


تعادل مناسب لاستیک و چرخ از نظر ایمنی خودرو بسیار مهم است. هدف از توازن لاستیک ها توزیع وزن به طور مساوی در تمامی تایرها است. می توان گفت چرخ هایی که بالانس نیستند، می توانند باعث ایجاد ارتعاشات در هنگام رانندگی شوند. همچنین باعث سایش زودرس اجزای سیستم تعلیق و فرمان ، قطعات چرخان و لاستیک نیز شوند.

مراقبت های سیستم تعلیق


نشانه های بروز مشکل در سیستم تعلیق شامل مواردی می باشد که میتوانید مطالعه کنید

فرمان پذیری


نرمی فرمان و فرمان پذیری راحت خودرواز جمله عواملی مهم حین رانندگی است. اما گاهی اوقات فرمان سخت میچرخد و اصطلاحا سفت می شود. عوامل متععدی باعث ایجاد چنین حالتی می شود که با هم آنها را بررسی می کنیم

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0