تنظیم بودن باد لاستیک و کاهش آلودگی




تنظیم بودن باد لاستیک و کاهش آلودگی

همه ی ما میدانیم که آلودگی هوا روز به روز در حال افزایش است و متاسفاته مسبب این مسئله هم ما انسانها هستیم. یکی از الاینده های اصلی ناشی از تردد اتومبیلها میباشد.متاسفانه ما عادت کرده ایم با ماشین های شخصی خودمان رفت و آمد کنیم و خیلی با فرهنگ استفاده ازوسایل نقلیه عمومی آشنایی نداریم. البته لازم به ذکر هست که خوشبختانه این فرهنگ کم کم دارد در جامعه ما شکل میگیرد. ما میتوانیم از خودمان شروع کنیم و با رعایت کردن مسائل بسیار ساده کمک کوچکی در جهت کاهش آلودگی کرده باشیم.

در اینجا چند راهکار مناسب و عملیاتی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم:

استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این روزها که هوا آلوده است، بیشتر از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید.وسائل نقلیه عمومی بهترین گزینه است چون نه وسیله نقلیه شخصی خود را بیرون می آورید نه با پیاده روی دود را به ریه های خود وارد می کنید. بهتر است، پیاده روی را در این هوای آلوده  فراموش کنید.

رانندگی با دنده سبک شیوه ی درست رانندگی و با سرعت متناسب است و باعث جلوگیری ازاتلاف گاز وبنزین می شود. رانندگی بر اساس شیوه صحیح و در محدوده ی سرعت استاندارد راهکاری برای به حداق رساندن آلودگی هواست.

 چکاپ ماشین را فراموش نکنید. این کار نه تنها به نفع محیط زیست است بلکه باعث می شود در مصرف سوخت ماشین هم صرفه جویی شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، عمر ماشین هم با این کار بیشتر می شود.

 آیا فکر می کردید میزان بودن باد لاستیک خودرو شما در کاهش آلودگی موثر باشد؟  باد لاستیک خودرو خود را بطور منظم کنترل و تنظیم نمائید. مصرف سوخت ماشین با تنظیم باد لاستیک ها  کمتر می شود. بنابراین با رعایت این اصل پیش پا افتاده میتوان گامی کوچک در جهت نجات محیط زیست برداشت.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0