تفاوت تایر ران فلت با تیوبلس




تفاوت تایر ران فلت با تایر تیوبلس

تایرها همیشه در بهبود عملکرد هر خودرویی نقش اساسی را ایفا می کردند و نوع تایر نیز بر این عملکرد چندین برابر می افزود. تایرهای ران فلت نوعی دیگر از تایرهای تیوبلس هستند که با پیشرفت تکنولوژی رونمایی شده اند و می توان گفت این تایر به کمک شما آمده اند تا شما راحتی را تجربه کنید و دردسرهای پنچر شدن را نچشید. در ادامه به بررسی بیشتر تایرهای ران فلت و تیوبلس خواهیم رداخت و به شما درباره ی تفاوت این دونوع توضیح خواهیم داد.

انواع لاستیک خودرو

همانطور که در مقاله های پیشین گفته ایم لاستیک ها از ابتدای تولید تغییر کرده اند و هر روزه باعث شده اند تا شما سواری راحتی را تجربه کنید. برای اینکه نگاهی به چرخه تغییر لاستیک نگاهی بیاندازید بهتر است مقاله تاریخچه لاستیک را مطالعه کرده و بعد از آن اقدام به ادامه مطالعه این مقاله بپردازید.

  • تایر تیوبلس :

در سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست. همان طورکه می دانید، در لاستیک های معمولی با فرو رفتن اشیاء نوک تیز به داخل آن ها، سوراخ و پنچر می شوند و هوای آن ها به سرعت خارج می شود. درحالی که در لاستیک های تیوبلس (بدون تیوب)، با ورود جسم برُنده، دیگر هوا از آن خارج نمی شود و خود جسم خارجی به عنوان درپوشی برای جلوگیری ازخروج هوای داخل تایر عمل می کند. این تایرها هیچ تیوب داخلی ندارند و فقط توسط پوشش لاستیکی خود به عنوان یک تیوب عمل می کنند. تایرهای تیوبلس مزیت­های بسیاری نسبت به تایرهای تیوب دار، به خصوص در صورت سوراخ شدن دارند که از جمله آن ها می توان به:

  • آسان تر تعمیر می شوند.
  • نشت هوا مانند لاستیک‌های تیوب دار سریع اتفاق نمی‌افتد، بنابراین زمان بیشتری برای بردن خودرو به مرکز تعمیر و خدمات را می توان صرف کرد.
  • کاهش وزن خودرو
  • پایدارتر از تایرهای تیوب دار هستند.
  • تعادل بیش تر در هنگام پیچ دارند و از ضریب ایمنی بالاتری برخوردارند.
  • عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر
  • عدم وجود پنچری
  • کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو

اشاره کرد و همچنین می توان با توجه به این مزایا و وزن سبک تر، تایرهای تیوبلس را برای چهار چرخ به صورت استاندارد جایگزین کرد.

  • تایر ران فلت :

این تایرها یک سلاح اضافی برای مقابله با موقعیت هایی مانند پنچری دارند، در واقع این نوع لاستیک ها حاوی یک لایه اضافی از ترکیب لاستیکی هستند که از وسیله نقلیه در هنگام پنچر شدن تایر پشتیبانی می کند. این لایه پشتیبان مرز منحنی داخلی را می پوشاند . لاستیک های ران فلت یا پنچررو در واقع همان تایرهای تیوبلس هستند با این تفاوت که این امکان را برای راننده فراهم می آورند تا بتواند پس از پنچر شدن و خالی شدن باد تایر، تا یک مسافت مشخصی را بدون نیاز با تعویض چرخ در همان حالت طی کند. در داخل این تایرها لایه ای وجود دارد که حجم هوا را درون چرخ کاهش می دهد و وظیفه اصلی آن این است که هنگام پنچر و خالی شدن باد چرخ، از چسبیدن کامل آن به زمین جلوگیری می کند. به همین دلیل راننده می تواند با سرعت محدود و با چرخ پنچر شده مسافتی را بدون مشکل طی کند و خود را به محلی مناسب برای تعویض یا تعمیر چرخ معیوب برساند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0