5 باور غلط در مورد لاستیک




5 باور غلط در مورد لاستیک

بدون تردید لاستیک ها ازمهمترین اجزای خودرو شما به حساب می آیند. یک سری باورغلط در مورد آنها وجود دارد که آنها را با هم بررسی میکنیم.

تست سکه همه چیز را به شما می گوید

غلط است! هیچ یک از رانندگان نباید صرفا به این روش اکتفا کنند. تست پنی یا همان سکه برای سنجش عمق آج انجام میشود. تست پنی را در مقاله ای توضیح دادیم. ولی به طور کلی این معیار معیارمعتبر و مطمئنی برای اندازه گیری نمی باشد و ضروری است در ارزیابی تایر های کارکرده به شاخص های دیگری نیز توجه نمود.

تایرهای جدید روی محور جلو

اشتباه است! خیلی از مکانیک ها و آپاراتی ها بر این باورند که لاستیک جدید را باید روی محور جلو خودرو نصب کرد. در صورتی که کاملا عکس این قضیه صادق است. به این دلیل که اگر لاستیک های نو روی محور جلو نصب شوند راننده در دور گیری دچار مشکل خواهد شد و در صورت نصب بروی محور عقب نتیجه آن پایداری بیشتر در هنگام رانندگی است.

استفاده از تایر دست دوم

نمیتوانیم بگوییم که این کار کاملا اشتباه است ولی معمولا توصیه نمیشود. چرا که شما نمیدانید راننده قبلی با این لاستیک ها به کجاها سفر کرده است و یا چگونه از آن نگهداری نموده است. در نتیجه خرید لاستیک دست دوم کمی ریسکی است.

همه ی لاستیک ها یک جورعمل میکنند

شاید شما هم فکر میکنید لاستیک لاستیک است دیگر. در صورتی که لاستیک سازه ی پیچیده ایست که برای طراحی هر جز آن بسیار انرژی، تفکر و هزینه صرف شده است. تنوع در این صنعت بسیار بالاست و کیفیت ها متفاوت، ارزش یک تایر با کیفیت دقیقا پس از اولین ترمز گیری شدید پس از خرید و نصب آن مشخص میشود. یک تایر با کیفیت علاوه بر ایجاد آسودگی در رانندگی، از سلامت سرنشینان خودرو نیز حفاظت میکند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0