معرفی برند دنا تایر





شرکت لاستیک دنا

شرکت دنا لاستیک در سال 1353 با مشارکت بریجستون ژاپن و با نام بریجستون ایران تاسیس و در سال 1355 با ظرفیت بیست هزار تن در سال انواع تایر بایاس در گروههای سواری، وانتی، اتوبوسی، باری و کشاورزی، تایرهای رادیال سواری و همچنین تیوب و فلپ آغاز بکار کرد .پس از انقلاب اسلامی در سال 1359 شرکت تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت و در سال 1363 کلیه ی سهام بریجستون ژاپن به سازمان صنایع ملی منتقل گردیده و همزمان به شرکت تولیدی لاستیک دنا تغییر نام داده شد .

در سال 1371 واحد تولید تسمه نقاله با ظرفیت اسمی 350000 متر تسمه نقاله نخی با استفاده از کانواس EP راه اندازی و بخش وسیعی از نیازهای صنایع داخلی را تأمین نمود . این واحد قادر است انواع مختلف تسمه نقاله با عرض های 400 تا 1400 میلی متر در قدرت های 160 تا 2000 نیوتن بر میلی متر را تولید نماید. این تسمه ها در گریدهای مختلف مقاوم در برابر پارگی ، مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر حرارت تا 160 درجه تولید می گردند .

در سال 1377 خط تولید رادیال سیمی به دست متخصصین داخلی و با استفاده از تکنولوژی مارانگونی ایتالیا و با ظرفیت 1100 حلقه در روز راه اندازی گردید . سایزهای تولیدی لاستیک دنا شامل تایرهای رادیال سیمی سواری از رینگ 13 تا 15 اینچ و با اندیس های مختلف سرعت H ، T و Vمی باشد. در حال حاضر کارخانه تولیدی تایر دنا با ظرفیتی بالغ بر 35 هزار تن در سال دومین تولید کننده ی داخلی از نظر تناژ تولیدی و اولین در زمینه ی کیفیت می باشد و دلیل این ادعا تقاضای روز افزون محصولات این شرکت و پیش خرید آنها توسط نمایندگان می باشد.

کیفیت لاستیک دنا

از افتخارات کارخانه دنا لاستیک نقش مؤثر و غیر قابل انکار در افزایش ظرفیت تایر و تیوب در سطح کشورمی باشد و تجربه های موفق انتقال تکنولوژی به دو شرکت صنایـــع لاستیک کرمـــــــان ( لاستیک بارز ) و آرتاویل تایر گویای این مسأله است. بعلاوه شرکت تولیدی لاستیک دنا علیرغم فراز و نشیب های بسیار از جمله فشارها و تحریم های خارجی نه تنها از میزان تولیدات خود نکاسته بلکه به یاری متخصصین توانمند خود توانسته گامهای بزرگی در جهت افزایش ظرفیت تولیدات خود بردارد .

از جمله طرح های توسعه دنا تایر ، طرح افزایش ظرفیت تایرهای رادیال سیمی است که درسال 90 شروع ودر سال 91 به بهره برداری رسیده است و توانسته ظرفیت تولید تایرهای سواری رادیال سیمی را از 1100 حلقه در روز به 2500 حلقه افزایش دهد . جهت حصول به این مهم ساخت یک دستگاه ماشین ساخت کیس یک ، دو دستگاه ماشین ساخت کیس دو ، یک دستگاه بید فیلر اپلیکتور،یک دستگاه رنگ زنی و همچنین نصب یک دستگاه اکسترودر جهت تغذیه به روش Continuous و عدم نیاز به وایند آپ فیلر و تبدیل پرس های پخت تایرهای بایاس به رادیال با هزینه ای بالغ بر ده میلیارد ریال بدست نیروهای متخصص ایرانی در داخل و خارج از شرکت انجام و در حال حاضر به بهره برداری کامل رسیده اند و به این ترتیب گام بزرگ دیگری در راستای خوکفایی صنعت لاستیک برداشته شده است . پس از افزایش موفقیت آمیز تولیدات از 1100 حلقه به 2500 حلقه در روز ، به دستور ریاست محترم هیأت اجرایی مرحله دوم طرح به منظور افزایش ظرفیت تا 4500 حلقه در روز در دستور کار قرار گرفته است . که این مهم تضمینی برای بقای فردای دنا تایر می باشد .

تولید تسمه نقاله ی سیمی برای اولین بار در خاور میانه و با استفاده از دستگاهها ی موجود از دیگر دستاوردهای مهم و با شکوه در یک سال گذشته و در زمان هیأت اجرایی دوره ی سوم می باشد شرکت دنا لاستیک قادر است سالانه بیش از 150000 هزار متر از تسمه های سیمی را در قدرتهای 500 تا 1600 نیوتن بر میلی متر و تا ضخامت 20 میلی متر و در متراژهای تا 350 متر تولید نموده و بدین ترتیب نیاز عمده ی صنایع کشور را مرتفع سازد و خرید لاستیک در هر سایز و مدل را برای مصرف کننده راحت تر کند، برای مثال لاستیک دنا 205 را می توان در طرح گل های مختلف این برند تهیه نمود. 

شرکت لاستیک دنا همواره در راستای بهینه سازی ، مصرف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از دوباره کاری گام برداشته بطوری که در یک سال گذشته اقدام به نصب و راه اندازی دو دستگاه کولینگ تاور هرکدام به ظرفیت 700 تن سرمایش در ساعت و دو دستگاه تصفیه آبR-O بجای سیستم تصفیه آب به روش تبادل یونی که دارای استهلاک زیاد ، مصرف سود و اسید بالا و همچنین دور ریز زیاد آب می باشد نموده است . نصب دو دستگاه بویلر هر کدام به ظرفیت 20 تن در ساعت جهت تولید تایرهای TBR ,OTR از دیگر اقدامات می باشد .


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0