خرید بهترین لاستیک برای رانا





لاستیک رانا

رانا محصول ایران خودرو می باشد که در سال 1388 طراحی و معرفی شد و پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به ‌شمار می‌رود.رانا ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیکان، تحت عنوان پروژه «نیو پیکان» طراحی شدکه بعد از عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار ، این خودرو برای مدتی مسکوت ماند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ رانا جایگزین تیپ‌های ارزان‌تر پژو ۲۰۶ اس‌دی گردید.رانا شباهت زیادی به ۲۰۶ SD و همچنین فیات سی‌ِنای مدل ۲۰۰۸ و فیات پالیو از نظر فرمی دارد. در طراحی ظاهری رانا، از شاسی و بدنه ۲۰۶ SD بهره برده شده است، تنها با این تفاوت که رانا نسبت به ۲۰۶ اس دی کمی مدرن تر شده است.

 رانا قوای محرکه مشترکی با 206 داشته و همان موتور TU5 با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر را دارد و برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می‌کند. رانا ایران خودرو برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 12 ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر است.

سایز لاستیک رانا

سازندگان لاستیک بر روی دیواره ی آن قید می‌کنند که این تایر چه سایزی داشته و برای چه نوع خودرویی مناسب است. تایر ها بسته به نوع برند و سایز با همدیگر متفاوت هستند و باید برای انتخاب بهترین لاستیک به این دو مورد توجه کرد.  لاستیک مناسب برای رانا سایز استاندارد  185/65R14 می باشد اما امکان انتخاب سایز های دیگر نیز برای این خودرو وجود دارد. در صورت امکان می توانید برای خرید لاستیک رانا از سایزهای پهن تر همچون: لاستیک سایز 205/60R14 و لاستیک سایز 195/60R14 نیز استفاده نمایید. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب تایر طول عمر مفید آن است. کارکرد مفید لاستیک‌ها عموما رقمی بین ۵۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر است که البته بسته به نوع رانندگی این اعداد متغیر خواهد بود.

قیمت لاستیک رانا

قیمت لاستیک با توجه به برند، سایز ، کیفیت لاستیک و طرح گل ها متفاوت است. لاستیک رانا را می توان در برند های ایرانی همچون: لاستیک ایران تایر، لاستیک بارز، لاستیک کویر تایر ، لاستیک یزد تایر و لاستیک گلدستون با قیمت دولتی و همچنین در برندهای خارجی مانند: لاستیک میشلن، لاستیک تراینگل و... را  در مناسب ترین قیمت ها از هایپرتایر خریداری نمود. برای خرید لاستیک دولتی می توانید به فروشگاه اینترنتی هایپرتایر مراجعه نماید و با خرید انواع لاستیک ایرانی  ، بخصوص خرید لاستیک ایران تایر برای رانا و خرید لاستیک بارز برای رانا پلاس و همچنین لاستیک های خارجی را با مناسب ترین قیمت ، به راحتی و با اطمینان خاطر و در کمترین زمان سفارش خود را ثبت کنید و همچنین خدمات نصب سیار را در مناطق 22 گانه تهران و کرج یا یکی از مراکز خدمات این شرکت در غرب و شرق تهران دریافت نمایید. 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

Benyamin Zaheri

در تاریخ 1401/11/09

سلام میشه جواب بدید سوالمو میخواستم بدونم میشه برای رانا پلاس سایز ۱۵ اینچ استفاده کرد؟ چون یکم ارتفاعش کمه کفش گاهی به دست اندازا میخوره ماشین استاندارده و تغییر ارتفاع داده نشده.

پاسخ هایپرتایر:

با سلام امکان نصب دارد ولی تغییر سایز توصیه نمی شود.

در تاریخ 1399/11/19

من برای رانا ۱۹۵ گذاشم هانکوک خیلی راضی هستم

پاسخ هایپرتایر:

با سلام، ممنون از اینکه نظرتان را با ما در میان گذاشتید.

مقایسه 0