بعد از تصادف چه باید بکنیم؟!




بعد از تصادف چه باید بکنیم

 

معمولا همه ی ما بعد از تصادف کمی هول میکنیم و شاید در لحظه ی اول دست و پای خودمان را گم کنیم. به همین علت خیلی موقع ها یک سری اقدامات و نکات را فراموش میکنیم. حالا در اینجا با هم یک سری از این نکات را بررسی میکنیم.

نکته اول: این است که هیچ گاه صحنه ی تصادف را ترک نکنید. حتی اگر شما هم مقصر نبودید. چراکه این مسئله همیشه به ضرر شماست. اگر خدایی ناکرده کسی در این تصادف آسیب دیده باشد یا از بین رفته باشد شما نمیتوانید از زیر مسئولیت آن شانه خالی کنید. پس نقشه ی فرار را از سرتان بیرون کنید و پای اشتباه خود بایستید. شما هر کاری هم بکنید در هر صورت قانون دنبال شماست و مجازات شما خیلی بیشتر از زمانیست که پای تصادف بایستید. خب، حالا اگر ماشین شما سد راه دیگران شده است ماشین را به کنار خیابان یا اتوبان هدایت کنید تا با خیال راحت بتوانید اقدامات بعدی را انجام دهید.

و اما اقدام بعدی.اقدام بعدی برای کاهش استرس و دل نگرانی تان این است که سریعا از سلامت سرنشینان خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز و وخامت احوال افراد با اورژانس تماس بگیرید.

اقدام مهم بعدی تماس با پلیس است. بحث با طرف مقابل جز پرتنش کردن فضا نتیجه ی دیگری ندارد. پس صبر کنید و قضاوت را به پلیس بسپارید. نام، شماره تماس، آدرس راننده مقابل را بگیرید. در صورت نیاز مدارک ماشین را هم بررسی کنید. مابقی ماجرا دیگر دست پلیس است و تشخیص اینکه چه کسی مقصر بوده با اوست.

نکته دوم: یکی از اقدامات دیگری که به عهده ی دو طرف است عکس برداری از ماشین است. اگر ماشین آسیب دیده است از محل آسیب دیدگی عکس بگیرید. این عکس به شما جهت دریافت خسارت از بیمه کمک خواهد کرد. و حالا بحث بیمه.  بیمه چیز خوبیست همیشه بیمه باشید. بیمه ی شخص ثالث و بدنه مختص اتومبیل شماست. در واقع بیمه حق شما و ماشین شماست. پس تمدید سالانه ی آن را جدی بگیرید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0