چگونه لاستیک مناسب را انتخاب کنیم؟




چگونه لاستیک مناسب را انتخاب کنیم؟

لاستیک ها بخش مهمی از خودروی شما را تشکیل می دهند که علاوه بر سلامتی و ایمنی سرنشینان، بر روی میزان مصرف سوخت شما نیز تاثیر می گذارند. از این رو باید تایری را انتخاب کنی که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

پیدا کردن اندازه

ابتدا به دفترچه راهنمای مالک یا پلاکارد روی درب سمت راننده مراجعه کنید تا اندازه‌ ی توصیه شده تایر را پیدا کنید. قبلا درباره علائم درج شده روی دیواره لاستیک صحبت شده بود، به طور خلاصه اگر عدد درج شده بر روی لاستیک P215/60R16 94T بود:

بخش اول P215/60R16، به اندازه گیری های مختلف تایر مانند عرض و قطر آن اشاره دارد، عدد 94 شاخص بار (بیشترین وزنی که لاستیک می تواند تحمل کند) و کلمه T امتیاز سرعت یا به عبارتی حداکثر سرعتی که تایر می تواند با آن براند.

سبک رانندگی

اگر در رانندگی به راحتی و پاسخگویی (عکس العمل) سریع اهمیت می دهید، لاستیک های تورینگ را انتخاب کنید. تایرهای تورینگ می توانند سواری نرم و چسبندگی خوبی را برروی سطوح خشک و مرطوب فراهم کنند.

اگر به عملکرد و کارایی لاستیک بیشتر اهمیت می دهید، پس تایرهای با کارایی بالا (high performance tire) را خریداری کنید. این لاستیک ها در سرعت های بالا هم کشش خوبی را بر سطوح خشک و مرطوب مهیا می کنند.

بزرگراه یا خارج از جاده؟

بیشتر رانندگی شما در بزرگراه است یا داخل شهر؟

اگر بیشتر در جاده رانندگی می کنید و صاحب یک شاسی بلند یا پیکاپ هستید، پیشنهاد ما لاستیک های SUV است. این لاستیک ها، یک سواری راحت در جاده را برای شما فراهم می کنند.

اما اگر بیشتر مواقع خارج از جاده رانندگی می کنید و صاحب یک شاسی بلند یا وانت هستید، لاستیک های آفرود یا کامیون های سبک گزینه ای مناسب برای شما هستند. لاستیک های آفرودی با چسبندگی کافی را روی سطوح ناهموار، تجربه سواری خوبی را برای شما به وجود می آورند و در آخر اگر یک وسیله نقلیه معمولی و یا اسپرت دارید، به لاستیک های توری با کارایی بالا فکر کنید.

برای آشنایی بیشتر با لاستیک ها به راهنمای نهایی خرید لاستیک مراجعه کنید.

بار منظم

اگر قرار است که بار اضافی را به مدت زمان زیادی توسط خودرو حمل کنید، لاستیک هایی با شاخص بار بالاتر تهیه کنید. اگر صاحب یک خودروی شاسی بلند یا وانت و یا تریلر بارگیری هستید، تایرهایی از نوع LT (کامیون سبک) یا ST (ترلیر ویژه) خریداری کنید. لاستیک های LT می توانند بار را در مدت زمان طولانی تحمل و در جاده حمل کنند. تایرهای ST که مخصوص تریلرها طراحی شده اند، با دیواره های جانبی ضخیم تر می توانند بار عمودی بیشتری را حمل کند.

چگونه و از کجا لاستیک بخریم؟

نمایندگی ها و سایت های فروش آنلاین با گرفتن اجناس به طور مستقیم از کارخانه، از بالا رفتن قیمت لاستیک جلوگیری می کنند. بنابراین حتی الامکان سعی کنید که خرید خود را از نمایندگی های معتبر انجام دهید. امروزه کارخانه ها به جای فروش لاستیک به عمده فروشان با نمایندگی ها قرارداد می بندند که این کار باعث کنترل سطح قیمت ها و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی فعالیت های مراکز تولید لاستیک میشود.

در حد نیازتان خرید کنید.

اگر فقط به یک تایر نیاز دارید، پس نیازی به خرید جفت کامل و بیشتر از آن نیست. زیرا تایرهای دیگر ممکن است تا زمانی که به آنها نیاز پیدا کنید، کهنه و فرسوده بشوند.

حالا که به نکات گفته شده در بالا توجه کردید، زمان به خرید لاستیک رسیده است:

بدانید که چه میخواهید.

وقتی شما وارد یک نمایندگی فروش لاستیک میشوید باید بدانید که چه تایری با چه مشخصاتی میخواهید. بدیهی است که فروشندگان برای بالا بردن پورسانت خود از فروش تایر، فشار زیادی به شما برای خرید برند مورد نظرشان وارد می کنند. در این زمینه وب سایت هایپرتایر برای اولین بار در کشور امکان مقایسه ی لاستیک های انتخابی شما را در ۱۲ شاخص مهم و در کنار هم فراهم آورده است.

اولین پیشنهاد را قبول نکنید.

برای خرید، حتما به فروشگاه و سایت هایی که دارای مجوز و نماد اعتبار هستند، مراجعه کنید. قبل از تصمیم گیری قطعی برای خرید لاستیک حتما از چند نمایندگی دیگر هم پرس و جو و تحقیق کنید. بهترین راه برای انجام این کار تماس با نمایندگی های مختلف و قیمت گرفتن از آنها می باشد. همیشه خرید آنلاین لاستیک را در اولویت قرار دهید.

فروشگاه های اینترنتی فروش تایر دارای خدمات ویژه و جدیدی هستند. برای مثال آنها میتوانند تایر انتخابی شما را به مکانیک مورد نظر شما برسانند تا آن را برای شما راه اندازی کند. در این نوع از خرید شما میتوانید محصولات و برند های مختلف موجود در بازار را با یگدیگر مقایسه کنید. به خاطر داشته باشید که در این نوع خرید هزینه ی نصب و بالانس جداگانه میباشد و هم چنین مسئولیت گارانتی و وارانتی با خرده فروش آنلاین میباشد، نه نصاب.

فروشگاه اینترنتی هایپرتایر بعنوان نماینده فروش لاستیک دولتی با نرخ مصوب و همچنین تایرهای خارجی مطرح با ضمانت اصلالت کالا و گارانتی، با قرار دادن موقعیتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان این فرصت را بوجود آورده است تا به سادگی با انواع لاستیک های ایده آل خود آشنا شوید و با بررسی آن ها با یکدیگر بهترین و مناسب ترین لاستیک را انتخاب نمایید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد هایپرتایر نصب و بالانس لاستیک سیار این فروشگاه می باشد. خدمات نصب و بالانس لاستیک سیار توسط تکنسین های مجرب و با تجربه هایپرتایر با هدف کاهش اتلاف وقت، راحتی و آسایش مشتری در مناطق ۲۲ گانه تهران و کرج به بهترین نحو صورت میگیرد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0