self inflating tire چیست؟




self inflating tire

"SIT" مکانیزمی است که در آن از انرژی خودِ چرخ برای باد کردن لاستیک (تایر) ها استفاده میشود و فشار باد لاستیک (تایر) را درسطح بهینه ای نگهداری می کند. این سیستم از یک اتاقک لوله ای حلقوی که داخل دیواره ی لاستیک قرار میگیرد بهره می برد. این اتاقک توسط تغییر شکل طبیعی لاستیک که به دلیل وزن ماشین به وجود می آید، در پایین ترین نقطه بسته و نگهداری می شود.

در حالی که لاستیک (تایر) روی جاده میچرخد این دریچه در امتداد اتاقک لوله حلقوی حرکت میکند که باعث میشود هوای بیشتری با هر چرخش چرخ وارد لاستیک (تایر) شود.

وقتی وسیله نقلیه ای مجهز به سیستم "SIT" است، تایرها به طورخودکار باد میشوند. طبق عملکرد این سیستم وقتی ماشین به حرکت می افتد لاستیک (تایر) کم باد به طور اتوماتیک به فشار هوای مناسب میرسند. این سیستم هوشمند مکانیزم بسیار ساده ای دارد. در واقع، این فناوری فقط از دو جزء جدید لاستیک یعنی اتاق لوله ای حلقوی و تنظیم کننده ی اتوماتیک فشار(باد) که رابطیست بین بخش درونی لاستیک (تایر) و محیط بیرون تشکیل شده است.

هنگامی که فشار لاستیک (تایر) به میزان بهینه میرسد تنظیم کننده ی اتوماتیک هوا، ورود هوای خارجی را قطع و چرخش مستمر هوای داخلی میان لاستیک (تایر) و پمپ های حلقوی را فعال میکند. این کار بسیار مهم است زیرا باعث میشود فشار رویِ سیستم هنگامی که نیاز به تلمبه  زدن لاستیک (تایر) ندارد برداشته شود برای مثال هنگامی که لاستیک (تایر) به درستی باد شده است. که نزدیک 100 درصد مواقع این چنین است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0