مدیریت انرژی میشلن




میشلن و محیط زیست

در حال حاضر برای محافظت از زمین ما نیاز داریم تا بیشتر از هر زمان دیگر ، انتشار CO2 را کاهش دهیم . آیا میدانید در سال 2019 با افزایش جمعیت و نیازهای روز افزون بیش از 40 میلیارد تن  CO2 منتشر شده است؟  گروه میشلن برای مقابله با این مسئله اقدامات ملموسی را انجام داده است  . تمرکز میشلن بر مدیریت انرژی شامل امکانات و محصولات تولیدی و همچنین استفاده بیشتر از انرژی های تجدید پذیر است.

انتقال انرژی برای کاهش کربن توسط میشلن

هدف این گروه رسیدن به انتشار صفر گازهای های گلخانه ای در تمام سایتهای این شرکت تا سال 2050 می باشد که این دیدگاه محیط زیستی میشلن را نشان می دهد .  این شرکت برای کاهش کربن خود در سراسر جهان ، دو اولویت را که یکی از آنها ، بهبود و بهره وری انرژی در محصولات تولیدی و دیگری استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر است تعریف کرده که قبلاً از این انرژی تجدیدپذیر برای تولید حدود 85 درصد از برق کارخانه های اروپایی خود استفاده کرده است. میشلن در پایان سال 2019 در کارخانه گراوانش ، کلرمونت فرند ، فرانسه  پمپ حرارتی را افتتاح کرد که 100 درصد انرژی سایت را تأمین می کرد . از آنجا که منبع برق کارخانه نیز از منابع تجدیدپذیر تامین می شود ، اکنون گراوانش اولین کارخانه ای است که تولید CO2 خود را به صفر رسانده است .  از سال  2010 تا 2019 ، میزان انتشار کل CO2 در همه کارخانه های این شرکت 24.8 درصد کاهش یافته است.

تسریع در توسعه فن آوری سلول های سوختی با میشلن

گروه میشلن در تلاش برای سرعت بخشیدن به استقرار فناوری سلول های سوختی است که می تواند برای توسعه حمل و نقل برقی و انرژی های تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد .  سونیا آرتینیان - فردو ، مدیر كسب و كار و عضو كمیته اجرایی گروه میشلن توضیح می دهد : از فناوری سلول های سوختی می توان برای ذخیره انرژی های تجدیدپذیر استفاده كرد به این دلیل که امروزه دریافت مقادیر زیادی انرژی تولید شده توسط یک توربین بادی یا سیستم های فتوولتائیک ( یک سیستم انرژی می باشد که برای تأمین انرژی خورشیدی طراحی شده است )  برای مدت زمان طولانی دشوار است.

میشلن اهدافی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های صنعتی خود تعیین کرده است و به صورت داوطلبانه این اهداف را برای تأیید به SBTi ارسال کرد. این اهداف توسط سازمان بین المللی Science based Targets (SBTi)  (  یک سازمان مستقل بین المللی است که به درخواست شرکت ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای آنها برنامه ریزی می کند )  تایید شده است. میشلن متعهد شده است تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت های مربوط به سوخت و انرژی را نیز کاهش دهد و همچنین برای تسهیل در انتقال انرژی و ایجاد راه حل های نوآورانه به تعهدات بلند مدت به تامین کنندگان و شرکای خارجی خود نیاز دارد. دریافت این تاییدیه از SBTi نشان دهنده اولین قدم به سمت از بین بردن کربن یا هموار کردن راهی برای رسیدن به انتشار صفر در کلیه سایت های میشلین تا سال 2050 است.

میشلن و طراحی محصولاتی که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند

از آنجا که امروزه  به طور متوسط 20 درصد انرژی از لاستیک وسایل نقلیه ( در مورد وسایل نقلیه برقی و کامیون ها 30 درصد) تولید می شود ، بهینه سازی انرژی لاستیک ها به یکی از چالش های اصلی امروز تبدیل شده است . با این وجود میشلن قصد دارد تا سال 2030 انرژی مصرفی لاستیک های خود را 20 درصد نسبت به سال 2010 کاهش دهد . میشلن تنها گروهی است که دارای استاندارد جهانی برای تولید لاستیک هایی که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، می باشد و با این استاندارد از 7 تا 8 میلیون تن CO2  که هر ساله تولید می شده ، جلوگیری می کند. میشلن ، شرکتی است که مسئولانه و پایدار ، این شرایط را درک و به تعهدات خود در این راستا پایبند می ماند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0