از تایر های تابستانی در زمستان استفاده نکنید!




از تایر های تابستانی در زمستان استفاده نکنید!

بدون شک تغییرات آب و هوایی اخیر در جهان روز به روز بیشتر و غیر قابل پیش بینی تر میشود. هر چه به سمت آینده حرکت میکنیم این تغییرات ناگهانی تر میشوند. ولی به طور کلی برای استفاده از لاستیک در فواصل مختلف سازکارهایی ارائه شده است.

لاستیکی که برای خودرو خود انتخاب میکنیم بسیار با اهمیت است. ما باید بدانیم که تایرهای تابستانی برای استفاده در دماهای پایین و برف و یخبندان طراحی نشده اند. وقتی وارد فصل زمستان میشویم رانندگان باید لاستیک های تابستانه خودرو را در آورده و لاستیک های زمستانه را جایگزین کنند. لاستیک های تابستانی طرح آج مخصوص به خود را دارند. که این طراحی باعث ایجاد چسبندگی مناسب لاستیک با سطح جاده در دمای بالا میشود.

در صورتی که از لاستیک های تابستانه در زمستان استفاده شود لاستیک دچار ترک خوردگی میشود که این مسئله خود خطرآفرین خواهد بود. هر چه محیط سردتر شود، تایرهای تابستانی درصد قابل توجهی از اصطکاک خود را از دست میدهند زیرا مواد تشکیل دهنده ی لاستیک از حالت کششی به پلاستیکی تبدیل میشوند.

برای توضیح دادن این مسئله در صنعت تایر از اصطلاح "انتقال شیشه ای" استفاده میشود. این به آن معناست که تایرهای تابستانی که اصطکاک قابل توجهی در دمای بالا دارند، خیلی در دماهای پایین نمیتوانند عملکرد مناسب را داشته باشند.

اگر میخواهید در مورد لاستیک های زمستانی بیشتر بدانید کلیک کنید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0