عادات بد در رانندگی




عادات بد در رانندگی

 رانندگی در حالت خستگی: هنگامی که بدن شما نیاز به خواب و استراحت دارد باید به آن پاسخ دهید. رانندگانی که اصرار به رانندگی در حالت خستگی دارند مسلما نمیتوانند واکنش سریع و به موقعی حین رانندگی داشته باشند.

 رانندگی با سرعت بالا: سرعت بالا در رانندگی اولین علت مرگ و میر جاده ای است. پس حتما به محدوده ی سرعت خود توجه داشته باشید. همچنین به تابلوهای سرعت قرار داه شده در جاده ها توجه داشته باشید.

 رانندگی با حواس پرتی: متاسفانه اکثر اوقات ما حواسمان به ضبط ماشین و یا گوشی پرت میشود.

 رانندگی بدون کمربند ایمنی: رعایت این مسئله بسیار ابتدایی و ساده است. استفاده از كمربند ايمني موثرترين روش براي پيشگيري از آسيب و مرگ و مير در تصادفات رانندگی است. استفاده از كمربند ايمني 50 درصد احتمال مرگ و مير سرنشينان جلوي ماشين و 25 درصد احتمال مرگ و مير را در ساير سرنشينان كاهش مي دهد. اين در حالي است كه بستن كمربند ايمني مانع از پرت شدن سرنشينان به جلو يا بيرون افتادن از خودرو مي شود. به طور كلي مردان در مقايسه با زنان 10 درصد كمتر از كمربند ايمني استفاده مي كنند.

 عدم استفاده از ترمز دستی: ترمز دستی ضامنی برای ثابت نگه داشتن خودروی شما میباشد.هنگام توقف کامل باید ترمز دستی را بکشیم. 

 پایین نگه داشتن پدال کلاچ: فرض کنید در پشت چراغ قرمز قرار دارید، شما پدال کلاچ را در زیر پایتان پایین نگه داشته‌ اید تا در هنگام سبز شدن چراغ فورا حرکت کنید. در تمام مدتی که پدال کلاچ را پایین نگه داشته اید قطعاتی مانند صفحه کلاچ، بلبرینگ کلاچ و اهرم کلاچ در حال آسیب دیدن هستند. پایین نگه داشتن کلاچ باعث می‌شود که صفحات آن خورده شده و دچار فرسایش شوند، چنین موردی می‌تواند باعث بروز ناگهانی ایراد در اتومبیل شود. بهترین کار این است که در هنگام توقف کلاچ را گرفته و دنده را در حالت خلاص قرار دهید و در هنگام سبز شدن چراغ نیز، با گرفتن دوباره‌ی پدال کلاچ دنده را جا زده و حرکت کنید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0