ناسا تایری با زره زنجیری برای ماموریت های فضایی مریخ نوردان خود اختراع کرد




تایر ناسا

آژانس فضایی ایالات متحده یک تایر جدید برای ماشین های خود در مریخ ، اختراع کرده است . این لاستیک ها از آلیاژی ساخته شده اند که هنگام حرکت و تغییر شکل مجددا به شکل اولیه خود باز می گردند. این آژانس امیدوار است بتواند روی مریخ و سایر سیاره های سنگی از آن استفاده کند . این لاستیک ، بدون هوا و از صد ها سیم پیچیده شده داخل یک مش انعطاف پذیر شبیه به زره زنجیری و بسیار مقاوم و سبک ساخته شده که در شن ، ماسه نرم و روی صخره ها ، کشش و دوام بسیار خوبی دارد.

نمونه اولیه این تایر از سیم فولادی ساخته شده بود که هنگام حرکت کردن بر روی زمین های سنگلاخی ، به سرعت خم و تغییر شکل می داد . در حال حاضر ناسا یک ورژن جدید از این تایر را  از نیکل تیتانیوم و آلیاژ ساخته است . این ماده با جذب نیرو ، دوباره به محیط چالش برانگیز خود بازگشته و همچنین یک ویژگی منحصر به فرد این لاستیک این است که اجازه می دهد یک تنظیم مجدد اتمی انجام شود تا تایر به شکل اولیه خود بازگردد ، که دانشمندان ناسا به آن سانتو پادولا می گویند .

هنگامی که مهندسان ناسا از سال 2013  آسیب های قابل توجهی را در چرخ ماشین های مریخ نورد دیدند ، شروع به آزمایش هایی برای تولید تایری با فناوری جدید کردند . این آسیب ها ناشی از خشن بودن زمین مریخ بوده که باعث نگرانی مریخ نوردان برای انجام ماموریت و رانندگی در آن محیط شده بود . ناسا اعلام کرد : لاستیک های ساخته شده از نیکل تیتانیوم ، می توانند بهترین مناطق از سطح سیارات را کشف و بارهای سنگین تری را حمل کنند . این تایرها در خودروهای اکتشافی نیز استفاده می شوند و انتظار می رود با سرعتی بالاتر از سرعتی که در مریخ  دارند حرکت کنند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0