نوکیان تایر




نوکیان تایر

" نوکیان تایرز" شرکت تولید کننده ی لاستیک فنلاندی است که دفتر مرکزی آن در شهر نوکیا فنلاند قرار دارد. این شرکت با بیش از هشتاد سال سابقه تولید تایر، سرشناس‌ترین کارخانه تولید تایرهای زمستانی، باری و صنعتی در جهان است. محصولات پرکیفیت " نوکیان تایرز" برای نخستین بار در سال ۱۳۹۶ به طور رسمی و از طریق نمایندگی انحصاری وارد بازار ایران شد.

" نوکیان تایرز" در کارخانجات تولیدی خود، انواع تایر تابستانی، زمستانی و چهارفصل را برای خودروهای سواری تولید می‌کند. این کارخانه توانایی منحصری در زمینه تولید تایرهای کشاورزی، صنعتی و راهسازی نیز دارد. تایرهای باری کامیون، اتوبوس، نوکیان تایرز، بی اف گودریچ و بریجستون در یک کارخانه تولید می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بخش لاستیک نوکیان که از آغاز، تنها تولیدکننده محصولات لاستیکی بود، بر روی تولید لاستیک خودرو متمرکز شد و در سال ۱۹۳۴ تولید لاستیک خودرو را آغاز کرد.

بدین ترتیب در سال ۱۹۳۶ میلادی یکی از پرافتخارترین اتفاقات شرکت نوکیان به وقوع پیوست و این شرکت در صنعت تایر خودرو صاحب نام شد.

لاستیک نوکیان در مسابقات رالی جهانی بارها افتخار آفرید. در سال ۱۹۶۳ بازخورد مثبت رانندگان رالی توجه عمومی را در سطح جهان متوجه نوکیان تایر کرد. تا اینکه در سال ۱۹۶۷ شرکت نوکیا و بخش‌های متنوع تولیدی زیرمجموعه آن، به عنوان یک شرکت ارتباطات مدرن تحت عنوان نوکیان کورپوریشن یکپارچه شدند. کورپریشنی که همچنان در صنعت تایرسازی، مخابرات، جنگلداری، برق و تولید کابل افتخار آفرین بود.

بیست و یک سال پس از شکل گیری نوکیان کورپوریشن، در سال ۱۹۸۸ بخش تولید تایر این شرکت، در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک از شرکت مادر جدا شد. نوکیان کورپوریشن، برای این شرکت تازه متولد شده، نام "نوکیان تایرز" را برگزید.

کارخانه نوکیان تایرز، با بیش از هشتاد سال تجربه، بی وقفه و خستگی ناپذیر به تولید تایرهای ایمن و دوستدار محیط زیست ادامه می‌دهد. سهام شرکت نوکیان تایرز در سال ۱۹۹۵ وارد بورس هلسینکی شد و تنها سه سال بعد نوکیان کورپوریشن به بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان تبدیل شد. نوکیای مادر که تا سال ۲۰۰۳ میلادی مالک ۱۸٫۹ درصد سهام شرکت نوکیا تایرز بود، سهام خود را به ارزش بیش از هفتاد و سه میلیون دلار به "بریجستون ژاپن" فروخت.

کارخانه نوکیان تایرز در شهر نوکیا فنلاند همچنان خط تولید اصلی این شرکت است. این شرکت همچنین کارخانه‌ ای مدرن با فناوری‌های نوین در سن پترزبورگ روسیه دارد. نوکیا تایرز علاوه بر سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت قزاق و احداث خط تولید در قزاقستان به ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی ادامه می‌دهد.

فروش خالص کارخانه نوکیا تایرز در سال ۲۰۱۵ بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو بوده و تعداد کارکنان این شرکت در پایان همان سال به۴۴۰۰ نفر رسیده است. کارخانه نوکیا تایرز برنامه‌های خود را کاملاً منطبق با قوانین و مقررات کشور فنلاند و اساسنامه تأیید شده‌ اش اجرا می‌کند. این شرکت محصولات کیفی خود را منطبق با بالاترین سطح کیفیت استاندارد اتحادیه اروپا تولید و عرضه می‌کند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0