همکاری مایکروسافت و بریجستون برای توسعه اولین سیستم کنترل آسیب تایر در دنیا




سیستم کنترل آسیب تایر بریجستون

شرکت مایکروسافت و شرکت ژاپنی بریجستون که یکی از بزرگترین تولید کننده تایر در دنیا می باشد ، همکاری جهت توسعه سیستم کنترل آسیب تایر (TDMS) را آغاز کردند . این سیستم با اتصال به سیستم عامل MCVP (Microsoft’s Connected Vehicle Platform ) مایکروسافت ، آسیب وارد شده به تایر را در همان لحظه تشخیص و اتفاقات روی سطح تایر را شناسایی و به راننده اطلاع می دهد.

سیستم TDMS از یک پلتفرم بر پایه اینترنت در مایکروسافت و سنسورMCVP  (Microsoft’s Connected Vehicle Platform ) که سخت افزار آن قبلا نصب شده است استفاده می کند . این سیستم می تواند بدون کیت اضافه یا تجهیزات الزامی کار کند ، همچنین در آن از الگوریتم هایی برای شناسایی اتفاقات تاثیر گذار بر روی سطح تایر استفاده شده است.

سیستم کنترل آسیب تایر نه تنها خسارت وارده را تشخیص می دهد ، بلکه محل آسیب تایر را نیز شناسایی می کند و به راننده درباره آن و خطرات پیش رو هشدار می دهد . این تکنولوژی در آینده برای خودروهای خودران عالی بوده و این امکان را فراهم می کند تا این خودروها اطلاعات مربوط به خطرات جاده را با هم به اشتراک بگذارند. از سال 2012 نصب سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) که از مشکلات مربوط به باد کم جلوگیری می کرد ، در اکثر نقاط دنیا و در ساخت خودروها اجباری بوده است ، اما  در این سیستم آسیب های تایر بدون نظارت و بازرسی قابل شناسایی نبود.
 این ابتکار عمل که اولین نوآوری در نوع خود بوده و معادل این سیستم کنترل در حال حاضر در بازار امروزه وجود نداشته است ، توسط بزرگترین تولید کننده تایر به نام بریجستون و غول نرم افزار به نام مایکروسافت توسعه داده شد . گزینه های مشابه دیگر این سیتم کنترل وجود داشته اما به گونه ای بودند که نیاز به نصب سخت افزارهای اضافی داشته اند.  بریجستون توضیح داد که آسیب تایرها به 30 درصد از کل حوادث ناشی از نقص فنی خودرو منجر می شد ، که سیستم کنترل تاثیر قابل توجهی بر روی بهبود ایمنی در جاده گذاشته است .

این همکاری باعث می شود بریجستون سیستم TDMS را برای تأمین نیاز ناوگان ها و شرکای مهم در بخش تجهیزات اصلی در سراسر جهان توسعه دهد و همچنین به مایکروسافت نیز کمک خواهد کرد تا اکوسیستم خود را برای حمایت از شرکا افزایش دهد.  لورانت دارتوکس ، مدیر عامل و رئیس بریجستون ، در مورد همکاری با مایکروسافت ، گفت: همکاری با مایکروسافت ، به ما این فرصت را داد تا سیستم کنترل آسیب تایرها را به میلیون ها راننده ارائه دهیم و امنیت و آرامش بهتری برای آنها فراهم کنیم.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0