انواع مدل ماشین از نظر بدنه!




انواع مدل بدنه خودرو

در بازار خودروها امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب و خرید وجود دارد ، شاید بیش از هزاران مدل خودرو در این بازار وجود داشته باشد که انتخاب آن کار را برای هر خریداری دشوار کند.

انواع مختلف خودروها چیست؟

اتومبیل ، ماشین یا خودرو هر کدام به معنای وسایل نقلیه مسافربری در هر مدلی هستند. همه ی این خودروها به چندین دسته تقسیم می شوند ، از کوپه گرفته تا سدان های بزرگ تا SUV ها و کراس اوور هر کدام یک خودرو در مدل های گوناگون می باشند. ساده ترین راه برای تعریف هر وسیله نقلیه ای ، ظاهر آن است. وقتی خودرویی را در خیابان مشاهده می کنید ، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند چیست ؟ مشخص است ، شکل آن می باشد که به آن استایل بدنه نیز می گویند ، اینکه بلند است یا کوتاه ؟ مات است یا براق؟ چند درب دارد ؟ بعد از شناسایی مدل آن در ذهن ما نقش می بندد. سبک بدنه ساده ترین راه برای طبقه بندی هر خودرویی است.

خرید خودرو می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد ، به خصوص اگر برای اولین بار باشد که قصد خرید یک خودرو جدید را داشته باشید. هر فرد نیازهای خاصی دارد و عوامل مختلفی را در نظر می گیرد، به طور مثال: قیمت ، اندازه ، نوع سوخت ، مسافت پیموده شده و غیره و اگر خودرویی که می خواهید خرید کنید ، دست دوم باشد ، ممکن است به سن خودرو ، تعداد مالکان و مسافت پیموده شده آن نیز توجه کنید.

یکی از عوامل مهم که در خرید خودرو تأثیر می گذارد ، نوع بدنه ی خودرو است. به نظر می رسد که یک عامل نسبتاً ساده برای مشتریان باشد، اما باید گفت که اینطور نیست . بطور مثال: اگر خودرو را برای یک خانواده بیش از 5 نفره می خواهید ، به یک ماشین بزرگتر نیاز دارد یا اگر فقط برای رفت و آمدهای روزانه از منزل تا محل کار می خواهید و بالعکس ، به یک ماشین کوچکتر نیاز دارید. در این مقاله سعی می کنیم سبک های مختلف بدنه ی خودرو را به طور مختصر توضیح دهیم .اسامی  هر کدام از انها بسته به طراحی ، کاربرد ، فناوری مورد استفاده و سفارشی سازی ذکر شده است. در این مقاله ما عمدتا به نامهای مورد استفاده در بازار جهانی می پردازیم.

خودروی سدان

این نام را بیشتر برای انواع خودروی سواری یا صندوق دار به کار می برند که دارای چهار در و صندوق عقب مجزا و سنتی است. این نوع خودرو از متداول ترین شکل طراحی بدنه است.  در طیف وسیعی از اندازه های کوچک تا کامپکت و تا سایز متوسط و غیره در دسترس هستند . به طور مثال می توان خودروهایی همچون: سمند ، پژو 206 اس دی ، کیا ریو ، پژو پارس ، مزدا 323 ، تیبا صندوق دار ، ساینا ، هیوندای آوانته ، رنو مگان ، ال 90 و غیره را از خانواده ی سدان ها دانست. برای خرید لاستیک برای هر کدام از این مدل ها خودرو بخصوص خرید لاستیک سمند و مطالعه بیشتر درباره ویژگی های این خودرو به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

خودروی کوپه

خودروی کوپه معمولا یک خودروی اسپرت و سدانی است که دارای دو مدل است ، یکی از مدل ها از دو صندلی برخوردار است و دیگر از چهار صندلی. کوپه ها اکثراً دو در هستند و سقفی تاشو نیز دارند. این خودرو را می توان در مدل هایی همچون: هیوندای جنسیس کوپه و غیره.

خودروی اسپرت یا ورزشی

این مدل خودروها نیز از کوپه های گران قیمت هستند و بعض از آنها فقط اپرت و بعضی فقط ورزشی هستند که بیشتر در جاده های اتومبیلرانی استفاده می شوند. به طور کلی در چنین خودروهایی دو نفر جای می گیرند مانند: فورد موستانگ و دوج چلنجر ، فراری 488 GTB و استون مارتین Vantage و غیره.

خودروی استیشن واگن

واگن ها شبیه به خودروهای سواری و هاچ بک ها هستند با این تفاوت که کشیده تر بوده و فاقد صندوق عقبی بزرگ هستند. این مدل خودرو را در بعضی از خودروهای شاسی بلند نیز می توان مشاهده کرد. این خودروها در دهه های گذشته طرفداران زیادی داشتند که البته امروز نیز شرکتها بزرگی همچون : فولکس واگن، بنز، جگوار و ولوو نیز از این مدل بدنه خودروهایی با عملکرد بالایی را ساخته اند.

خودروی هاچ بک

واژه هاچ بک به معنای یک سدان جمع و جور است که می توان گفت صندوق عقب آن حذف گردیده است. این نوع بدنه را می توان در خودروهایی همچون: پراید، کوئیک، تیبا هاچ بک، پژو 206 ، پژو 207 ، رنو ساندرو، مزدا 2، هیوندای آی10 تا آی30 ، آلفا رومئو، جیلی امگرند و غیره مشاهده کرد. برای خرید لاستیک رنو ساندرو و دریافت اطلاعات کاملتر از این خودرو و دیگر خودروها می توانید به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

خودروی کروک

این نوع خودروها دارای سقفی جمع شونده و کانورتیبل هستند که بطور معمول در ایران به آنها کروک می گویند. بیشتر این نوع خودروها دارای سقف پارچه ای یا فلزی مستحکم هستند که تا می شود . این نوع بدنه را می توان در خودروهایی مانند: ولوو سی70 ، لکسوس آی300 ، فولکس واگن بیتل ، ب ام و سری 4 کروک ، پورشه باکستر و غیره مشاهده کرد. برای خرید لاستیک پورشه باکستر و خودروهای لوکس دیگر می توانید به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

خودروهای شاسی بلند

خودروهای شاسی بلند یا SUV به خودروهایی گفته می شوند که بیشتر برای مسیرهای خارج جاده ای و ناهموار طراحی شده اند. این خودروها معمولاً دو دیفرانسیل بوده و فاصله بیشتری از سطح زمین دارند. خودروهای شاسی بلند نیز مانند خودروهای سواری دارای تقسیم بندی های متفاوتی هستند. خودروهای شاسی بلند را می توان در مدل هایی همانند: رنو کولئوس ، اف جی کروزر ، تویوتا لندکروزر ، پرادو ، پاترول ، کیا سورنتو ، کیا اسپورتیج ، تویوتا راوفور ، هیوندای سانتافه و غیره نام برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید لاستیک تویوتا لندکروزر و خودروهای دیگر موجود در این خانواده می توانید به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

خودروهای کراس اوور

این نوع خودروها ترکیبی از خودروهای شاسی بلند و هاچ بک هستند که معمولا بیشتر دارای ویژگی های یک خودروی شاسی بلند می باشند. این خودروها به جهت جادار بودن می تواند بهترین انتخاب برای هر خانواده ای باشد. کراس اوور را می توانید در مدل هایی همچون: مرسدس بنز GLA ، ب ام و X6 ، رنو کولیوس ، نیسان XTrail و غیره مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید برای خرید لاستیک رنو کولیوس و خودروهای دیگر به فروشگاه اینترنتی هایپرتایر مراعه نمایید.

خودروی ون

در طراحی بدنه ی ون ها از ترکیب سدان ، هاچ بک و استیشن ها استفاده شده است. این خودروها بطور معمول در حمل و نقل تعداد افراد بیشتر استفاده می شود. درهای جانبی این خودرو برای دسترسی آسان تر به شکل کشویی طراحی شده است . این مدل خودرو را نیز در خودروهایی همچون: هوندا اودیسه ، تویوتا سیه نا ، کرایسلر وویاجر ، کیا سدونا و غیره قابل مشاهده اند.

خودروی پیکاپ یا وانت

به پیکاپ ها در فارسی وانت نیز گفته می شود . این نوع خودروها ، به عنوان خودروهای مسافری و باری کوچک شناخته می شوند  در دو کابین یا تک کابین ارائه می گردند. این نوع بدنه ی خودرو را می توان در خودروهایی همانند: وانت کارا دو کابین ، نیسان پیکاپ ، وانت ریچ دو کابین ، کاپرا تک کابین و دو کابین ، گریت وال وینگل ، ایسوز دو کابین و غیره مشاهده کرد.

 و در انتها

مدل های بیشتری در صنعت خودرو وجود دارند اما ما در اینجا به مهمترین و پرفروش ترین آنها اشاره کردیم. هدف اصلی این مقاله تمرکز بر سبک بدنه خودرو است و نام بدنه ی هر یک از این مدل ها نیز در کشورهای مختلف ، متفاوت است. امروزه تولیدکنندگان به منظور بهره مندی از جدید بودن اصطلاحات ، نامهای جدیدی را برای سبک بدنه خودرو می گذارند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0