نقش والو (والف) در تایر




نقش والو (والف) در تایر

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که والف یا والو لاستیک چیست ؟ والو یا والف قسمتی از تایر می باشد که به معنای شیر و یا سوپاپ است که اجازه ی ورود یکطرفه هوا به تیوپ را می دهد و سپس توسط فشار داخل تیوپ یا درپوش بسته می شود. این قطعه نقش اساسی را در لاستیک ایفا می کند به طوری که باعث می گردد تا فشار باد لاستیک محفوظ بماند و از ورود گرد و غبار به داخل لاستیک نیز جلوگیری می کند.

در سالهای پیش که استفاده از تیوپ بسیار رواج داشت ، والو بر روی آن متصل می گردید و کسی نیز به دنبال تهیه و خرید والو برای لاستیک خود نبوده است. با گذشت زمان و وارد شدن لاستیک تیوبلس با بازار تایر ، والو به طور مجزا بر روی رینگ نصب شد که امروزه به عنوان یک قطعه مصرفی برای لاستیک شناخته می شود.

باتوجه به جنس بدنه ی والو که لاستیکی است ، در هنگام تعویض و خرید لاستیک جدید بهتر است آن نیز تعویض گردد. البته می توان گفت طول عمر والوها معولاً زیاد بوده و نیاز به تعویض مداوم آن نخواهید داشت. چنانچه والو بر اثر سرعت و یا ضربه آسیب ببیند و خراب گردد ، باید آن را به سرعت تعویض کرد. در این مقاله به بررسی بیشتر این قطعه مصرفی لاستیک می پردازیم و با انواع آن آشنا می شویم و در آخر نیز نتیجه گیری می کنیم که کدام نوع والو بهترین عملکرد را دارد و از کجا می توان آن را تهیه و خریداری کرد.

انواع والو لاستیک

والو یا سوپاپ استیل و فلزی

والو فلزی به جهت بدنه ی فلزی که دارد ، دارای طول عمر بالایی نسبت به سایر والوها می باشد. این نوع والو پیچی بوده و قابلیت تعویض و یا باز و بسته کردن را در صورت نیاز دارد.

والو یا سوپاپ معمولی یا TR414

والو TR414 معمول ترین نوع والو است که مناسب برای انواع خودرو می باشد و بیشتر شاهده استفاده ی آن در خودروهای پراید ، پژو و ... می باشیم. والو TR414 یا معمولی ، پرمصرف ترین و البته پرفروش ترین نوع والو است که در هنگام تعویض لاستیک حتما باید تعویض گردد. والو TR414 در دو نوع بدون کاور و با کاور استیل تولید و در بازار عرضه می گردد.

والو یا سوپاپ سنسور دار و پیچی

این والو همانند والو فلزی پیچی بوده و امکان باز و بسته شدن را در صورت نیاز برای شما فراهم می کند. والو سنسور دار دارای قسمتی است که سنسور نشان دهنده ی باد لاستیک TPMS به آن متصل می گردد.

والو یا سوپاپ سنسور دار لاستیکی

والو لاستیکی سنسور دار همان والو TR414 بوده با این تفاسیر که قسمت فلزی آن بلندتر است و در بخش پایانی آن نیز شاهد استفاده ی پیچ یا مهره ای هستیم که امکان متصل کردن سنسور نشان دهنده ی باد لاستیک TPMS را برای ما فراهم می کند.

تعویض والو لاستیک

از آنجا که لاستیک با گذشت زمان دچار سایش و مشکل می شود و انتظار نمی رود که والو تایر نیز در برابر این مشکلات مقاومت کنند ، باید والو تایر را بررسی کرده و در صورت بروز هرگونه ترک خوردگی ، شل شدن درپوش و ... آنها را تعویض کرد. به عنوان یک قاعده کلی ، توصیه می گردد که هر زمان که لاستیک های جدید نصب می شود ، والو و یا سوپاپ تایر را نیز تعویض کنید.

خرید والو لاستیک

همانطور که می دانید تمام تجهیزات خودرو نیاز به بررسی منظم دارند. والو نیز از قطعات مهمی برای لاستیک محسوب می گردد که از باد لاستیک محافظت می کند ، پس نیاز به بررسی و چک کردن مداوم دارد. در صورت مشاهده هر گونه مشکل در والو ، به سرعت والو جدید را خریداری نمایید و یا در هنگام تعویض و خرید لاستیک جدید از متخصصی که در حال نصب لاستیک های شما می باشد درخواست کنید که والو های جدید را نیز برای شما نصب کنند. فروشگاه اینترنتی هایپرتایر علاوه بر فروش اینترنتی انواع لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا با صرفه جویی در زمان و هزینه لاستیک های خریداری شده را برای شما در کمترین زمان نصب کنند. نصب لاستیک ها شامل : تعویض و نصب ، باد نیتروژن و همچنین تعویض والو می شود. تعویض و نصب والو معمولی یا والو TR414 رایگان بوده که در صورت نیاز مشتری به والو استیل یا فلزی هزینه ای بسیار ناچیز از آنها دریافت می گردد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0