درباره ی آج جهت دار لاستیک بیشتر بدانیم




لاستیک های جهت دار و مزایای آنها چیست؟

آج تایر جهت دار یکی از الگوهای آج در تایر است که الگوهای دیگر متقارن ، نامتقارن و جهت دار متقارن  هستند.  در حالی که از دور این الگوهای آج ممکن است یکسان به نظر برسند ! در این پست ، ما به طور خاص بررسی خواهیم کرد که چه چیزی لاستیک را جهت دار می کند ، چه تفاوتی بین لاستیک جهت دار با سایر الگوهای آج تایر وجود دارد و چگونه برخی رانندگان می توانند از لاستیک های جهت دار بهره مند شوند.

نگاهی به لاستیک های جهت دار

الگوی آج در لاستیک های جهت دار مشخص است و نسبت به الگوهای آج دیگر متفاوت است. این نوع لاستیک فقط برای چرخش در یک جهت طراحی شده است ، البته این بدان معنی نیست که لاستیک نمی تواند برعکس حرکت کند ، بلکه به جهتی که لاستیک باید در زیر خودرو نصب گردد ، اشاره می کند. لاستیک های جهت دار در درجه اول برای خودروهای با کارایی بالا ساخته می شوند.

عملکرد تایر جهت دار

لاستیک های جهت دار برای افزایش چسبندگی ، فرمانپذیری و ارائه عملکرد عالی  در جاده های خیس یا خشک طراحی شده اند. به لطف الگوی آج V شکل ، لاستیک های جهت دار در تخلیه آب سرآمد هستند ، و چسبندگی عالی را در جاده های خیس فراهم می کنند و به شما جهت جلوگیری از هیدروپلنینگ کمک می کنند. الگوهای آج جهت دار را می توان معمولاً در بسیاری از لاستیکهای تابستانی و زمستانی مشاهده کرد.

چگونه تشخیص دهید که لاستیک های شما جهت دار هستند

با یک نگاه متوجه خواهید شد که آج لاستیک همانند پیکان نشان داده شده و در جهت چرخش تایر است که باید به سمت جلو خودرو شما باشد که آن جهت صحیح آج لاستیک است. با نگاهی دقیق تر ، ممکن است متوجه شوید که الگوی آج دارای یک مرکز مانند V یا Y است . روش دیگر برای بررسی جهت دار بودن لاستیک های شما ، جستجوی جهت نصب است. از آنجایی که لاستیکهای جهت دار فقط می توانند رو به یک جهت خاص نصب شوند ، یک فلش یا نشانگر در دیواره کناری لاستیک قرار می گیرد تا جهتی را که باید تایر نصب شود را نشان دهد و از این جهت می توانید جهت لاستیک را تشخیص دهید.

نصب لاستیک های جهت دار

باید لاستیک های جهت دار را روی خودروی به درستی دارد نصب کنید.  تایرهایی که دارای الگوهای متقارن و نامتقارن هستند ، هنگام نصب بر روی ماشین نیاز به جهت خاصی ندارند . نصب نادرست تایرهای جهت دار نه تنها می تواند از مزایای لاستیک ها بکاهد ، بلکه باعث فرسایش سریعتر آنها از آنچه سازنده در نظر گرفته است نیز می شود.

جابجایی لاستیک های جهت دار

از آنجا که لاستیک های جهت دار به گونه ای ساخته می شوند که فقط یک جهت داشته باشند ، نمی توان آنها را مانند لاستیک های متقارن یا نامتقارن به شکل چرخش جابجا کرد . در هنگام استفاده از لاستیک های متقارن و نامتقارن ، چرخش و جابجایی لاستیک ها به طور معمول شامل حرکت چرخ های جلو به عقب ، و چرخ های عقب به جلو به است. هنگام جابجایی تایرهای جهت دار نیز ، لاستیک ها باید طبق روش های مختلف چرخانده یا جابجا شوند.  به طور معمول ، لاستیک های جهت دار می توانند از همان سمت جلو به عقب جابجا شوند .

مزایای استفاده از لاستیک های جهت دار

اکثر لاستیک های جهت دار در دو زمینه اصلی برتری دارند: تخلیه آب و فرمانپذیری در سرعتهای بالا.  همانطور که قبلاً گفته شد ، الگوی آج V شکل به تخلیه آب از لاستیک کمک می کند و در عین حال ارتباط با سطح جاده را به صورت بهینه حفظ می کند و به آن اجازه می دهد تا از هیدروپلنینگ جلوگیری کند. علاوه بر این ، لاستیک های جهت دار در شرایط خشک عملکرد و چسبندگی بسیار خوبی را ارائه می دهند. با استفاده از آج بهینه شده که برای حداکثر تماس با جاده طراحی شده است ، این لاستیک ها می توانند علاوه بر بهبود چسبندگی ، عملکردی بهتری نیز در جاده های مارپیچ داشته باشند.

لاستیک مناسب خودروی خود را پیدا کنید

شما می توانید با کمک گرفتن از متخصصین فروش تایر و همچنین مطالعه ی ویژگی های تایر موردنظر ، انتخاب کنید که چه نوع تایری برای خودروی شما مناسب است. فروشگاه اینترنتی هایپرتایر با فروش آنلاین انواع لاستیک ایرانی و خارجی از بهترین برندها و ارائه ی اطلاعات درباره ی ویژگی هر یک از آنها و همچنین داشتن متخصصین حرفه ای در زمینه تایر ، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به راحتی لاستیک مناسب را برای خودروی خود با بهترین قیمت خریداری نمایید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0