هر آنچه شما باید درباره تعمیر و نگهداری برف پاک کن در زمستان بدانید




نگهداری از برف پاک کن خودرو 

برای داشتن یک رانندگی ایمن، این نکته بسیار مهم است که در همه شرایط آب و هوایی بتوانید دید خوب و واضحی داشته باشید. برف پاک کن خودرو یکی از تجهیزات بسیار مفید، مهم و ارزان قیمت می باشد که به طرز شگفت انگیزی در تمیز نگه داشتن شیشه جلو و دید شما کمک می کند. این ابزار ساده امکان این را فراهم می کند که حتی در هنگام بارندگی یا بارش شدید برف با ایمنی کامل رانندگی کنید، اما زمانی که به درستی کار کنند! بهترین راه برای اطمینان از عملکرد صحیح آن نگهداری و توجه به آن در طول سال به خصوص در ماه های زمستان است. در اینجا چند نکته و راهنمایی ساده وجود دارد که می توانید برای اطمینان از سالم بودن برف پاک کن های خودرو خود پیش از آنکه نیاز به تعویض آنها باشد، بدانید.

تیغه های برف پاک کن را مرتباً چک کنید

سعی کنید به طور مرتب تیغه ها را چک کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. تیغه هایی که دچار شکاف و یا فرسودگی می شوند کاملاً قابل مشاهده هستند به این دلیل که هنگام تمیز کردن شیشه جلو خودرو آثار لکه و یا خط از خود به جای میگذارند. سعی کنید هر دو هفته یکبار آنها را چک کنید و یا هنگام تمیز کردن شیشه به عملکرد آنها توجه کنید.

از تمیز کردن تیغه ها نترسید

بعضی اوقات بسته به شرایط و مکانی که خودرو قبلا در آنجا حضور داشته، ممکن است هنگام پاک کردن شیشه رگه ها و یا لکه هایی روی آن ایجاد شود و این لزوماً نشانه فرسوده شدن آن نیست، احتمالاً روی آنها گرد و خاک و ... قرار گرفته که مانع از تماس مستقیم تیغه ها با شیشه می شود.
با یک پارچه تمیز و بدون پرز می توانید آنها را پاک کنید که این خود می تواند از آسیب دیدن تیغه ها در اثر تماس با خاک یا غیره جلوگیری کند. پس این یک راه حل ساده است که می تواند شما را از خرید تیغه های جدید نجات دهد.

بدانید چه زمانی تیغه های خود را تعویض کنید

به عنوان یک قانون کلی، شما باید به محض دیدن مشکل و حل نشدن آن با روش های بالا، آنها را تعویض کنید. وقتی متوجه شدید که هیچ گونه کثیفی یا گرد و خاکی روی آنها وجود ندارد و یا قسمت لاستیکی آن از بین رفته است، پس احتمالاً زمان آن رسیده است که تیغه های برف پاک کن جدید را خریداری کنید. به طور کلی سعی کنید که هر شش ماه یکبار بسته به سرعت فرسایش و میزان استفاده از آنها، تیغه های برف پاک کن را تعویض کنید.

نمک دشمن شماست

در زمستان ها که بیشتر از نمک، شن و ماسه در جاده ها استفاده می شود، تیغه های برف پاک کن شما می تواند زباله های بسیار خورنده زیادی را به خود جذب کند. نمک، شن و ماسه می توانند تیغه های برف پاک کن شما را خراشیده و خشک کنند و منجر به ترک خوردگی و ایجاد شکاف هایی روی آن شوند، که این قطعاً بر عملکرد تیغه های شما تأثیر خواهد گذاشت. در چنین شرایطی، هرهفته با یک پارچه گرم و مرطوب تیغه های برف پاک کن خود را پاک کنید و زباله های زمستانی را از روی تیغه ها دور نگه دارید.

یخ می تواند به تیغه ها آسیب برساند

هنگام بارش برف و یا یخبندان، بسیاری از رانندگان تیغه های برف پاک کن خود را از شیشه جلو بلند می کنند، این کار باعث جلوگیری از یخ زدگی و چسبیدن تیغه های برف پاک کن شما به شیشه می شود. همچنین می تواند به حفظ برف پاک کن برای مدت طولانی تری کمک کند. بالا نگه داشتن تیغه های برف پاک کن آسیبی به بازوهای برف پاک کن شما وارد نمی کند. فنرها و فلزی که برای آنها استفاده می شود به گونه ای طراحی شده اند که تنش را در حالت ایستاده در طول شب کنترل کنند.

دمای سرد می تواند تیغه ها را شکننده کند

از آنجا که قسمت های لاستیکی تیغه های برف پاک کن در هوای سرد سفت و شکننده می شوند، مهم است که در این زمان از سال در مورد صدمه احتمالی به تیغه ها دقت بیشتری داشته باشید. در این شرایط سعی کنید از یخ زدا و تراشنده استفاده کنید. ذرات منجمد و سخت می توانند به راحتی لاستیک های شکننده ای را که فقط برای سر خوردن روی سطح مرطوب و صاف طراحی شده است را فرسوده کنند.
توجه داشته باشید که شما باید در زمستان بیشتر مراقب برف پاک کن خود باشید، چون در این فصل آنها به سرعت فرسوده و پاره می شود و تیغه های برف پاک کن به گونه ای طراحی شده اند که با مقاومت کم بر روی سطح مرطوب حرکت کنند، بنابراین حرکت دادن آنها روی سطح خشک با گذشت زمان روش خوبی نیست، که احتمالاً با صدای جیر جیر نیز همراه خواهد بود (زنگ هشداری که اعلام میکند مشکلی پیش آمده است). می توانید زمانی که شیشه خشک است از مایع شیشه شوی استفاده کنید و همچنین تیغه را روغن کاری کنید تا آنها را روان نگه دارید.

چگونه تیغه های خود را تعویض کنیم

خوشبختانه تعویض تیغه های برف پاک کن یک تعمیر ارزان و سریع است که به راحتی می توانید در خانه نیز انجام دهید. هنگامی که برف پاک کن ها را اندازه گرفتید و تیغه های جدیدی را خریداری کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازوهای تیغه را از شیشه جلو بگیرید، تیغه های قدیمی را از درب لاستیکی انتهای بازو جدا کنید و تیغه جدید در جای آن وارد کنید. بعد کمی از مایع برف پاک کن را روی شیشه ریخته و بگذارید تیغه ها چندین بار کار کنند، این کار باعث روان شدن آنها می شود. 

با استفاده از این نکات ساده و مراجعه به این مقاله ( نکاتی که برای رانندگی مناسب در زمان بارندگی باید بدانید )، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که حتی در هوای نامساعد، مانند باران شدید و برف، دید خوبی برای رانندگی  داشته باشید.

 

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0