ترک خوردگی لاستیک




ترک خوردن لاستیک ماشین

لاستیک ها در معرض آسیب های مختلفی در زمان طول عمر خود هستند. ممکن است یک لاستیک در بازه ی زمان مصرفی اش در معرض مواد شیمیایی، نور زیاد خورشید، برف و یخبندان، اشیای تیز و خیلی از موارد دیگر قرار بگیرد. قرار گرفتن تایر در هر یک از شرایط بالا باعث کاهش کارایی و انعطاف پذیری لاستیک شده و در نهایت باعث میشود تا آرام آرام لاستیک از بین برود.

ترک خوردگی لاستیک نیز از یکی از عواملی که در بالا ذکر شد به وجود می آید. این ترک های کوچک معمولا در اطراف دیواره ی تایر و یا در نزدیکی شیارها ایجاد میشود. به عنوان مثال، یک خورویی که خارج از پارکینگ در خیابان پارک میشود به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار میگیرد و همین مسئله در طول زمان باعث ایجاد ترک در لاستیک های بادی میشود. بنابراین حدالامکان سعی کنید ماشین را در پارکینگ و یا در غیر این صورت در سایه پارک کنید. هر چند که باید گفت در ساخت لاستیک یک سری ترکیبات شیمیایی ضدپیری نیز اضافه میشود که احتمال ایجاد ترک خوردگی را کمتر میکند. باز هم با این حال احتمال آسیب دیدگی برای همه ی تایر ها وجود دارد. علاوه بر آب و هوا که بر این مسئله تاثیرگذار است ترمز گیری های شدید و زیاد و همچنین چرخش مداوم لاستیک در طول زمان نیز اثر خود را میگذارند.

اگر برای تایر نو خودرو شما این اتفاق افتاد آن را حتما به یک مکانیک نشان دهید. اما اگر لاستیک ها به اندازه ی کافی عمر خود را کرده اند یا عمر آنها رو به اتمام است ترک خوردگی نقش یک علامت هشدار را در اینجا ایفا خواهد کرد. این اتفاق به نحوی به شما اعلام میکند که دیگر وقتش است که لاستیک جدید خریداری کنید چون عمر لاستیک خودروی شما رو به اتمام است. پس در اینجاست که باید جهت خرید لاستیک اقدام کنید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0