استارت بدون کلید (Keyless Entry)




استارت بدون کلید (Keyless Entry)

اکثر خودروهای امروزی مجهز به  این سیستم می باشند. این سیستم امکان باز شدن و روشن شدن ماشین بدون کلید یا سوییچ را برای رانندگان فراهم آورده است. هدف اصلی از این مدل طراحی  ایجاد امنیت بیشتر برای راننده و کاهش احتمال سرقت خودرو می باشد. باز شدن درب این خودروها و روشن شدنشان بنا به مدل ماشین متفاوت است. برخی با کارت باز می شوند، برخی از طریق حسگرها و سنسورهای مخصوص، برخی از طریق فشردن دکمه ی صندوق عقب و مدلهای دیگر انجام می پزیرند.

در مکانیزم این سیستم از امواج رادیویی استفاده می شود. دستگاه کنترل از راه دور، در حقیقت دارای یک فرستنده رادیویی کوتاه بُرد است که معمولاً از فاصله 5 تا 25 متری نسبت به خودرو، می تواند به منظور قفل یا باز کردن درب خودرو، سیگنال بفرستد. به این ترتیب که وقتی دکمه دستگاه کنترل از راه دور فشار داده می شود، یک سیگنال رادیویی به گیرنده داخل خودرو فرستاده می شود و به درب ها فرمان می دهد که قفل یا بسته شوند.

 امروزه در برخی خودروها، علاوه بر سیستم دسترسی بدون کلید، از سیستم پیشرفته تری به نام سیستم کلید هوشمند (Smart Key) نیز استفاده می شود. این سیستم برای اولین بار توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد. در این سیستم، راننده برای قفل یا باز کردن درب ها، نیازی به فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور ندارد. در واقع زمانی که کلید، همراه یا در جیب راننده است، توسط گیرنده های حساس خودرو شناسایی می شود. حال وقتی که راننده، دستگیره درب را می گیرد یا دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می دهد، قفل ها به صورت اتوماتیک باز می شوند. گفتنی است، خودروهای مجهز به این سیستم، به راننده این امکان را می دهند تا بتواند بدون استفاده از کلید، با فشار دادن دکمه استارت، خودرو را نیز روشن کند. گفتنی است، هنگام ترک خودرو، راننده می تواند با فشار دادن یک دکمه، با لمس دستگیره درب خودرو، و یا فقط با دور شدن از خودرو، درب های خودرو را به طور اتوماتیک قفل می کند.

اما این سیستم نیز مانند همه ی سیستم ها علاوه برمزایایی که دارند معایبی نیز دارند. با مزایای آن که در متن بالا کمی آشنا شدیم. حالا با هم معایب را بررسی میکنیم:

این سیستم میتواند توسط سارقان و هکرها هک شود. چراکه کدهای برنامه نویسی این سیستم کامپیوتری را به راحتی  میتوان به صورت آنلاین پیدا کرد. علاوه بر این مسئله این سیستم به دلیل کامپیوتری بودنش بسیار حساس است و ممکن کمی راننده را سردرگم کند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0