ویژگی لاستیک های ماشین مسابقات فرمول یک




پیرلی در مسابقات فرمول 1

لاستیک درماشین مسابقات فرمول یک از اجزا و قطعات اصلی است. این نوع از لاستیک ساختاری قانونمند و اصولی دارد. در واقع برای تولید این تایرها قوانین به خصوصی وجود دارد. طبق اصول ساختاری لاستیک های مسابقه، این تایر ها دارای 4 شیار طولی روی لاستیک میباشند که عمق هر شیار آن 2.5 میلیمتراست. این  شیارها موجب افزایش کنترل در سرعت بالا میشوند.

لاستیک ماشین های فرمول یک نرم هستند و علت آن هم ترکیباتی ست که از آنها در تولید این نوع ل تایراستفاده شده است. ترکیبات اصلی آن کربن، گوگرد و کائوچوی طبیعی میباشد که هر چه میزان کائوچوی آن بیشتر باشد لاستیک نرم تر میشود. این لاستیک  ها به گونه ای طراحی شده اند که قادرند حداکثر 300 کیلومتر مسافت را بپیمایند.

لاستیک های فرمول یک از نیتروژن پر میشوند. طول عمر این لاستیک ها به علت کار سختی که از انها کشیده میشود کوتاه است. تایر مسابقات فرمول یک ترکیبی شبیه به لاستیک  هواپیما دارد. این به این معناست که این لاستیک ها توانایی تحمل بار سنگین را دارند. هرکدام از آن ها توانایی تحمل ۳ تن بار عمودی و ۴ تن بار افقی را دارند.

از عمده تولیدکنندگان اصلی این صنعت میتوان در درجه ی اول به پیرلی اشاره کرد. از دیگر برندهای تولیدکننده ی لاستیک  مسابقات فرمول یک میتوان به میشلن، کانتیننتال وبریجستون نیز اشاره کرد.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0