فرهنگ رانندگی




فرهنگ رانندگی

بیایید کمی با هم صادق باشیم، ما خیلی موقع ها در ماشین کارهایی میکنیم که شاید در بیرون آن کارها را انجام ندهیم. علتش هم این است که ما اصولا وقتی در ماشینمان در حال حرکت هستیم فکر میکنیم در یک پوششی قرار داریم که آن پوشش از ما محافظت میکند. با خودمان میگوییم ما که در حال حرکت هستیم، قرار هم نیست که این آدم ها را دوباره ببینیم پس هر جور که راحت هستیم میتوانیم برخورد کنیم. در هر صورت به هر دلیلی که هست ما به عنوان یک شهروند موظف به رعایت اصول اخلاقی هستیم. میخواهیم امروز برخی از  این اصول را یادآور شویم:

اولین اصل رعایت احترام دیگر راننده هاست. ما معمولا در رانندگی صبور نیستیم. مثلا فرض کنید خودروی روبرویی ما به هر علتی زود یا دیر میپیچد. ما چه واکنشی داریم؟ اول از همه دستمان را روی بوق میگذاریم و بعد سرمان را از پنجره بیرون میکنیم و به هم ناسزا میگوییم. آیا فایده ای هم دارد؟ چقدر خوب میشد اگر کمی صبر میکردیم و به راننده اجازه میدادیم تا با آرامش دور بزند. پس با بالا بردن صبر و تحملمان میتوانیم به فرهنگ رانندگی اصولی نزدیک تر شویم. شاید در ابتدا کمی دشوار باشد ولی با تمرین کردن درست میشود.

دومین اصل رعایت کردن نظافت خودرو هست. بعضی از رانندگان برای ماشین خود ارزش قائل نیستند. شتسشوی دقیق و کامل داخل و خارج ماشین باعث می شود که از رانندگی با آن بیشتر لذت ببرید. بردن اتومبیل به کارواش یکی از راحت ترین و ساده ترین راه ها برای تمیز کردن آن است. کافی است دست به جیب شوید، قبض بگیرید و نیم ساعتی منتظر بمانید. بعد از نیم ساعت ماشینی براق و درخشان تحویل می گیرید و حداقل ۲ هفته ای از تمیزی آن لذت می برید اما این لذت خوشایند، همیشگی نیست پس کار سختی نیست. کافیست کمی به خودرو خود اهمیت دهیم.

صدای موسیقی زیاد، بلند بلند حرف زدن با تلفن همراه در ماشین، غذا خوردن، سیگار کشیدن درماشین و ... همه از موارد آزاردهنده ای هستند که بهتر است اصلاح شوند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0