اهمیت رینگ خودرو




درباره ی اهمیت رینگ بیشتر بدانید

رینگ و لاستیک علاوه بر زیبایی و جلوه ی ظاهری ای که به خودرو می دهد، باعث نگهداری لاستیک و همچنین بهبود در عملکرد تایر نیز می گردد. بسیاری از افراد به دلیل ظاهر زیبا روی رینگ ها تمرکز می کنند و سبک یا اندازه رینگ ها را تغییر می دهند تا ظاهری جدید ایجاد کنند، اما باید گفت که رینگ ها فراتر از دادن یک ظاهر خوب به خودروی شما می باشند. رینگ ها عملکرد خودرو را افزایش داده و سواری نرم تری را به راننده ارائه می دهند. تغییر اندازه رینگ­ها روی وسیله نقلیه شما بر بالانس ، فرمانپذیری ، ترمزگیری ، شتاب و همچنین کالیبراسیون سرعت سنج تأثیر می گذارد.

رینگ ها که به عنوان چرخ نیز شناخته می شوند ، برای همه خودروها از جمله: اتومبیل های سواری ، شاسی بلند ، وسایل نقلیه مسافربری و غیره ضروری هستند. رینگ ها دو کاربرد را ارائه می دهند:

  1. اصطکاک را کاهش می دهند.
  2. اهرم ایجاد می کنند.

لبه ، بخش مهمی از رینگ است زیرا در اطراف میله هایی که محور نامیده می شوند می چرخد و این امر به حرکت خودرو در طول مسیر کمک می کند. لبه مقدار نیروی وارد شده را افزایش می دهد و اهرم را ایجاد می کند. میزان اهرم بستگی به سایز چرخ یا رینگ دارد که بر عملکرد خودرو نیز تأثیر بسزایی می گذارد.

با وجود سایزها و سبک های موجود ، ممکن است تعجب کنید که نحوه عملکرد رینگ ها و تفاوت آن ها در چیست؟

یکی از مهمترین نکته هایی که باید به آن توجه کرد سایز رینگ و لاستیک است. سایز رینگ باید کاملا با سایز لاستیک هم خوانی داشته باشد، اگر رینگ بزرگتر از لاستیک باشد باعث خم شدن رینگ و آسیب رسیدن به آن می شود و اگر کوچکتر باشد روی لاستیک به طور کامل قرار نگرفته و لق میزند. بنابراین برای جلوگیری از بروز هر مشکلی بهتر است از سایز رینگ و لاستیک فابریک خودرو خود استفاده کرده و از تغییر سایز رینگ خودرو جلوگیری کنید.

جالب است بدانید که تولدکنندگان رینگ، سه نوع آزمایش روی رینگ انجام میدهند.

  • تست فرسودگی

در این تست مقاومت و دوام رینگ مورد بررسی قرار میگیرد.

  • تست پیچیش

دراین تست وضعیت رینگ در مقابل فشار زاویه داری که هنگام چرخیدن به رینگ و لاستیک وارد می شود سنجش می شود.

  • تست ضربه

در اینجا تولیدکننده از شبیه سازی استفاده می کند. آنها با شبیه سازی جاده ها، جداول و چاله های خیابانها، عملکرد رینگ روی لاستیک را مشاهده می کنند.

کیفیت و انواع رینگ تایر

رینگ های ماشین را می توان از مواد مختلف تهیه کرد. این انتخاب نه تنها بر ظاهر رینگ ها بلکه بر عملکرد، استحکام ، وزن و دوام آن تأثیر می گذارد.

رینگ های فولادی : این رینگ ها اغلب مقرون به صرفه ترین هستند و ممکن است دارای hubcaps ( قالپاق) باشند.

رینگ های آلیاژی آلومینیومی : یکی از محبوب ترین انتخاب ها با توجه به مقرون به صرفه بودن و دوام مناسب است و همچنین بسیار شیک می باشد.

رینگ های فیبر کربن : جدیدترین محصول می باشند و دارای ، طراحی سبک بوده و در عین حال از دوام خوبی نیز برخوردار هستند.

کلام آخر

یک ماشین مانند یک خانه است. ماشین ما بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد ، پس درست مثل خانه باید به آن رسیدگی کنیم و آن را پاکسازی کنیم. این کار باعث افزایش طول عمر قطعات خودرو می شود. به خصوص برای رینگ و لاستیک اگر ذرات گرد و غبار طولانی مدت روی رینگ و لاستیک بماند ، باعث پوسیدگی و زنگ زدگی آن ها می شود. علاوه بر این، تمیزی باعث کاهش مصرف سوخت می شود. پاک کردن رینگ و لاستیک از هر گونه آلودگی باعث میشود تا ما زودتر متوجه آسیب های جزیی مانند ترک خوردگی لاستیک شویم.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0