گرد و غبار تایر!




گرد و غبار تایر

هر باری که تایر میچرخد یک لایه از کائوچوی آن از بین میرود. یعنی با هر بار چرخش، لاستیک یک میلیاردیوم از ضخامت خود را از دست میدهد. اگر این کار خیلی تکرار شود حجم این گرد و غبارها بیشتر خواهد بود. یک جاده ی پر رفت و آمد با 25000 وسیله ی نقلیه را تصور کنید. در این جاده حدود 9 کیلوگرم گرد وغبار درهر کیلومتر تولید می شود.

گرد و غبار حاصل از لاستیک به دو دسته تقسیم میشود :ارگانیک و شیمیایی

گرد وغبار ارگانیک: برخی از این گرد و غبار روی جاده میماند و با بارش برف یا باران به آبراهه ها، رودخانه ها و یا تالاب ها میریزد و در آنجا رسوب می کند. این ترکیب برای موجودات و آبزیانی مثل ماهی ها که در محیط های نام برده شده وجود دارند بسیار مضر و کشنده است.

 

گرد و غبار شیمیایی: این قسمت مربوط به گرد و غباریست که در هوا پخش میشود. اجزای اصلی مواد شیمیایی حاصل از گرد و غبار روی و سرب می باشد. تنفس این هوا برای انسان بسیار مضر بوده و موجب آسیب جدی به ریه میشود.هر چه ذرات آلوده کوچکتر باشند عمیق تر نفوذ میکنند.

خوشبختانه امروزه با تحولاتی که در این صنعت رخ داده است و با توجه به بهبود کیفیت مواد اولیه ی ساخت آلودگی ناشی از چرخش لاستیک روی سطح جاده بسیار کمتر شده است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0