دیاگ چیست؟!




دیاگ چیست؟!

وقتی یک ماشین جدید میخریم انتظار داریم که تا مدتها بدون نقص کار کند.ولی اکثرا اینگونه نیست. تولیدکنندگان خودرو دستگاهی به نام دیاگ را طراحی و معرفی نمودند. وقتی چراغ چک خودرو شما روشن میشود یعنی نقصی در ماشین شما وجود دارد که حتما باید رفع شود. در این شرایط مکانیک با استفاده از دستگاه دیاگ مشکل را تشخیص میدهد.اکثر ماشینها دارای سیستمی هوشمند هستند که همه چیز را کنترل میکند. این سیستم دائما در حال دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلف ماشین میباشد. وقتی یک مشکل در سیستم داخلی خودرو به وجود می آید این دستگاه هوشمند از طریق چراغهای روی پنل به شما نشان میدهد که مشکل از کجاست.وهمین چراغهای هشدار دهنده هستند که ما را به سمت مکانیکی جهت رفع مشکل میکشانند.

دستگاه دیاگ دارای کد تشخیص میباشد. با یک مثال نحوه ی عملکرد دیاگ را با هم بررسی میکنیم. مثلا دیاگ کد P0131  را نشان میدهد. هر کدام از اعداد و حروف معنای به خصوص دارند. حرف اول نشان دهنده ی محدوده ی مشکل است. P  یعنی مشکل در نیروی ترانسفر میباشد. مثلا B  یعنی مشکل در بدنه ی ماشین وجود دارد. عدد 0 مربوط به کد سازنده ی اتومبیل است.عدد بعدی 1 میباشد. این عدد محل دقیق مشکل را نشان میدهد. مثلا 1 یعنی مشکل ماشین از سوخت ماشین میاشد. یا برای مثال عدد 2 نشان دهنده ی مشکل در انژکتور است و دو عدد آخر نیز محل دقیق مشکل با جزئیاتش را نشان میدهد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0