مکانیک و مسئول ایمنی خودروی خود باشید




مکانیک و مسئول ایمنی خودروی خود باشید

هر وسیله ی شخصی که در اختیار داریم، نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد. اتومبیل یکی از وسایلی هست که ما روزانه با آن خیلی سر و کار داریم. وقتی استفاده از وسیله ای زیاد باشد مسلما باید به آن بیشتر توجه کرد تا کارکرد مناسب و مورد نظر ما را داشته باشد. با رعایت یک سری از نکات ساده، خودمان مکانیک و مسئول ایمنی خودروی خودمان باشیم.

* برای توقف بیش از ۲ دقیقه، خودرو را خاموش کنید.

* ضد یخ فقط برای زمستان و فصل سرما نیست چراکه ضد یخ دارای خاصیت ضدجوش و ضد خورندگی نیزهست.

*  بیشتر تلفات جانی در تصادفات رانندگی در اثر ضربه مغزی رخ می دهد. با بستن کمربند از آن جلوگیری کنیم.

* بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن اشتباه است. این کار باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش ازحد به سیم ترمز دستی میشود.

* میزان فشارباد داخل تایرتأثیرمستقیمی در میزان سایش آن دارد. برای مثال دراثرکاهش فشاروکم باد شدن تایر، شاهد سایش بیش تر قسمت های بیرونی تایر که با زمین در تماسند، در مقایسه با قسمت های داخلی خواهیم بود. افزایش مصرف سوخت و افزایش گرمای تولید شده در تایرها از دیگرعواقب کم بودن فشار تایرهاست .

* میزان فرسایش تایرها در دو محور خودرو، بسته به نوع، شرایط استفاده و محورمحرک خودرومتفاوت است. همچنین میزان سایش سمت داخل و خارج تایرها یکسان نیست. بنابراین جابه جایی تایرها به صورت ضربدری، علاوه بر ایجاد تعادل در میزان سایش کلی و افزایش عمرمفید آنها، زمان تعویض هر چهار لاستیک را یکسان می کند .

* هنگام روشن نمودن کولر حتما توقف نموده و در سربالایی های طولانی و توقف زیاد کولررا خاموش کنید.

* با افزایش سرعت، مصرف سوخت به طور تصاعدی بالا می رود.

* برای روشن کردن خودرو از فشاردادن مستمر پدال گاز خودداری نمائید.

* وقتی روی یک مسیر سرازیری رانندگی می کنید، نباید پایتان را مدام روی ترمز نگه دارید. بهتر است دنده را سنگین کنید تا سرعتتان زیاد نشود و ترمزتان هم تمام نشود. این اشتباهی است که معمولاً همه مرتکب می شوند چون مطمئن ترین راه برای رانندگی در سرازیری به نظر می رسد اما اگر این مسیر سرازیری طولانی باشد لنت ترمزتان خیلی زود تمام می شود.

* با باک خالی رانندگی نکنید، سر این موضوع همیشه بحث و جدل است. قدیم می گفتند که وقتی می گذارید عقربه بنزین ماشین به آخرین درجه برسد، رسوب ته باک وارد سیستم می شود و انژکتورهای بنزین را گول می زنند. اما بعضی از کمپانی های ماشین این عقیده را نفی می کنند. اما در هر حال، رسیدن عقربه بنزین به انتها مشکلات دیگری را هم ایجاد میکند. با این کار عمر پمپ بنزینتان را به طرز قابل توجهی پایین می آورین چون این بنزین است که پمپ را خنک نگه می دارد.

* روغن و فیلتر روغن هر سه تا شش ماه، و یا هر 4800 تا 8000 کیلومتر عوض شود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0