تایرهای AERO برای پرواز خودروهای پرنده در آینده




لاستیک های فاقد هوای گودیر

این طرح امسال توسط شرکت تولید کننده تایر گودیر در 7 مارس و در نمایشگاه ژنوا ،  برای رانندگی در جاده و پرواز در آسمان برای خودروهای پرنده رونمایی شد. گودیر اعلام کرد : این طرح غیرپنوماتیک فاقد هوای تحت فشار است . این تایر دارای مکانیزمی است باعث کج شدن چرخ ها می شود  و این انعطاف پذیری به گونه ای بوده که به چرخ ها اجازه می دهد تا از یک تایر معمولی در زمین به یک تایر افقی در آسمان تبدیل شود. این چرخ ها وزن ماشین را پشتیبانی می کنند و برجستگی های روی جاده باعث آسیب آنها نمی شود. پره ها برای بلند شدن از روی زمین به سرعت می چرخند و افقی شکل می شوند.

با توجه به طراحی ، چرخ ها می تواند از نیروی مغناطیسی استفاده کنند که ماشین را بدون اصطکاک و به آرامی از روی زمین بلند کنند. برای بلند شدن پره ها شروع به چرخیدن با سرعت بالا می کنند و بعد افقی شده و باعث بلند شدن خودرو می شوند.  از دیگر ویژگی های این تکنولوژی ، استفاده از سنسورهای فیبر نوری برای آگاهی دادن به تایرها درمورد شرایط جاده و همچنین داشتن هوش مصنوعی جهت شناسایی و جلوگیری از وقوع هر اتفاقی می باشد. کریس هلس مدیر ارشد فناوری گودیر گفت : بیش از 120 سال است که گودیر با وسواس خاصی ، نوآوری و اختراعات را دنبال می کند و شرکت های پیشگام و پویایی که به دنبال پاسخ به چالش و تغییر و کشف در حمل و نقل هستند را دوست دارد . کار ما روی معماری و مواد اولیه پیشرفته تایر باعث شد تا چرخی را طراحی کنیم که به عنوان یک تایر سنتی در زمین و یک تایر  پیشرفته در آسمان عمل کند.

 

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0