توصیه هایی برای رانندگان آفرود




توصیه هایی برای رانندگان آفرود

آهسته برانید

وقتی در حال رانندگی در جاده ای ناشناخته هستید، آرام رانندگی کنید. رانندگی با سرعت بالا باعث میشود که موانع سر راه را به درستی نبینید. همچنین رانندگی با سرعت بالا باعث میشود شما لذت دیدن طبیعت و سفر را از دست بدهید.

روی جاده تمرکز داشته باشید

هر چه آفرود پیچیده تر و قوی تر باشد رانندگی با آن چالش برانگیزتر خواهد شد پس در نتیجه به تمرکز بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. دررانندگی با آفرود باید حواس راننده کاملا معطوف به رانندگی باشد. پس سعی کنید تمرکز داشته باشید. بی دقتی شما در رانندگی با آفرود میتواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

به علائم هشدار دهنده توجه کنید

فراموش نکنید که به چراغهای هشدار دهنده ی ماشین توجه کنید. مثلا این خیلی بد است که شما به علت نداشتن سوخت کافی وسط جنگل بمانید. پس قبل از سفر تمامی روغن های ماشین، باد لاستیک و بنزین ماشین را بررسی کنید.

انگشت شصت خود را داخل فرمان نگه ندارید

زمانی که هر یک از چرخ های جلو با شدت به مانع برخورد کند و انگشت شما داخل فرمان باشد، امکان دارد انگشت شما به یک جهت جدید بچرخد و فرمان از کنترل شما خارج شود.

قبل از عبور از موانع بزرگ و صعب العبور پیاده شوید

اگر از توانایی عبور از مانعی که پیش رو دارید اطمینان ندارید، پیاده شوید تا آن را از نزدیک ببینید. موقعیت را بررسی کرده و سپس تصمیم به حرکت بگیرید. نکته ی دیگری که در عبور از موانع مهم است این است که هیچ گاه وقتی روی مانع هستید دنده عوض نکنید. مثلا اگر وسط یک چاله ی عمیق دنده عوض کنید ابتدا مجبورید کلاچ را بگیرید که این حرکت به خودی خود باعث کند کاهش سرعت شما میشود. همچنین در حین تعویض دنده چرخها کمی سرمیخورند که این مسئله به خصوص در جاده هایی که شیب زیادی دارند بسیار خطرناک است.

بیشتر از دنده سنگین استفاده کنید

یک راننده ی حرفه ای آفرود میداند که چه زمانی باشد گاز دهد و چه زمانی باید پای خود را از روی پدال گاز بردارد. به طور کلی هنگام رانندگی با آفرود از دنده ی سنگین استفاده میشود تا ماشین  در مطمئن ترین سرعت حرکت کند.

جهت آشنایی یشتر با خودرو آفرود اینجا کلیک کنید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0