تولد اولین خودرو سونی




درباره خودرو برقی سونی بیشتر بدانیم

در نمایشگاه سالانه تجاری (CES) 2020، سونی از خودرو برقی خود به نام vision-S رونمایی کرد. نمونه اولیه این خودرو بدون راننده می باشد. در این خودرو 33 سنسور تعبیه شده که باعث ایمنی، راحتی، سازگاری و ... می شود. شرکت سونی چشم اندازی آینده نگرانه از طراحی این خودرو برقی (EV) برای نسل های بعدی دارد.

سونی این خودرو را با مفهومی بیضی شکل (تخم مرغی) طراحی کرده تا نمادی از غوطه وری 360 درجه و فناوری در آن احساس شود. روشن ترین نماد این خودرو، حلقه نوری است که در آن نهفته است.  با نزدیک شدن صاحب خودرو، چراغ روشنایی روز (DRL (که در جلوی خودرو قرار دارد، فعال می شود. نور در یک باند افقی گسترش پیدا کرده که چراغ های راهنما، دستگیره های درب و چراغ عقب را به دور خود می چرخاندخطوطی در لبه های خودرو که جلو و عقب خودرو را به هم متصل می کند، مشاهده می شود. عناصر الهام گرفته از شکل بیضی، زیبایی یکپارچه و پر از قوس و انحنایی ایجاد کرده و ظاهری روان به خودرو بخشیده است .

تیم طراحی به جای ساختن خودرویی با ظاهری آینده نگرانه، قصد داشت یک خودرو واقعی بسازد تا نشان دهد که سونی در مأموریت ساخت خودرو خود بسیار جدی است. تیم طراحان این شرکت خواستند تا مردم خودرو را ببینند و بلافاصله احساس کنند که این همان خودرویی است که می خواهند سوار آن شوند و با آن در شهر رانندگی کنندخودرو vision-S سونی برای رانندگی در جاده طراحی شده است و این به معنای رعایت همه استاندارد های ایمنی، همه الزامات و مقررات قابل اجرا وهرگونه نیاز امنیتی است. آنها تمرکز خود را بر روی ایمنی گذاشته اند و به دریافت پنج ستاره که بالاترین رتبه ممکن برای ایمنی می باشد فکر می کنند.  

ساخت و طراحی نمونه اولیه vision-S  به مدت دو سال به طول انجامید. رویکرد تیم شامل: استفاده از داده های سه بعدی به عنوان پایه و اساس برای هر چیز، از برنامه ریزی اولیه گرفته تا مرحله نهایی بود.  همه چیز به صورت دیجیتالی انجام شد، این تیم با بهره گیری کامل از منابع خود برای ایده پردازی، انتخاب و انجام کارها، از رندر با کیفیت بالا و فناوری VR استفاده کرد.

نمونه اولیه vision-S اولین تلاش سونی در طراحی یک خودرو سواری بود. تیم طراحی این شرکت احساس می کند که با فرهنگ خودرو ارتباط برقرار کرده است. شیمیزو یکی از طراحان این خودرو می گوید: هر وقت کاری را با دستانم انجام می دادم و هر زمان که قسمت کوچکی را در انگشتانم می گرفتم، می توانستم گرانش را در آنچه انجام می دادم احساس کنم. این تیم با چالش طراحی نسل بعدی خودروی برقی روبرو شد، تیم به طور مداوم تمایل به ساخت خودرویی واقعی داشت و این خواسته فقط به طراحی یک ظاهر محدود نمی شد، زیبایی، عملکرد و حتی کوچکترین جزئیات ازلاستیک ها و چراغ ها گرفته تا آینه های جانبی در طراحی این خودرو مهم بودند.  به طور طبیعی و با گذشت زمان طراحی این خودرو کامل تر می شود، بنابراین امیدواریم با پیشرفت، ایده های جدیدی متناسب با این تحولات نیز کشف کنیمنمونه اولیه  vision-S فرصتی بود برای تجربه یک طراحی منحصر بفرد که ما را در میان یک تغییر بزرگ قرار داد. چه کسی می داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟  امیدواریم که اتفاقات شگفت انگیزی رخ دهد.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0