هداپ ( Head Up)




هداپ ( Head Up)

در دنیای امروز که این همه ابزار پیشرفته و هوشمند روز به روزتولید میشوند، بدیهی است که ماشین ها هم ازاین قافله عقب نخواهند ماند. ھیچ چیز بھترازاستفاده ازفناوریھای مدرن داخل خودرو نیست، اما به شرط آنکه راننده را از مسیر پیش رو غافل نکند. ولی راه حل چیست؟ بھترین پیشنھاد متخصصان، نمایش اطلاعات ضروری و مورد نیاز راننده روی شیشه جلو است.

در حال حاضر شرکت خودروسازی ژاپنی لکسوس سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو یا HUD  را در خودروھای خود ارائه میکند. این سامانه، اطلاعات سیستم مسیریاب وھمچنین اطلاعات مربوط به سرعت خودرو را نمایش میدھد. فناوری لکسوس حتی از امکان کنترل لمسی به وسیله حسگرھای فرمان برخوردار است که حرکات انگشت دست را شبیه سازی میکند و راننده را قادر میکند اطلاعات مورد نیاز خود را بدون دردسر و انحراف از رانندگی انتخاب کند. نمایشگرهای هداپ (HUB) یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین گجت ها برای رانندگان می باشند.

 

هداپ یک تصویر شفاف دیجیتالی است که اطلاعات بر روی شیشه ای مستطیل شکل آن به نمایش گذاشته می شوند.

 

هایپرتایر

هداپ اطلاعات را از کجا می آورد؟! این اطلاعات از داشبورد یا همان پنل خودروی شما به این نمایشگر انتقال داده می شوند.این دستگاه قادر به نمایش چند کیلومتر جلوتر جاده، نمایش جی پی اس ،تشخیص سرعت و اندازه گیری دمای محیط و به طور کلی نمایش هر اطلاعاتی که روی داشبورد می باشد.

این دستگاه در سال 1988 توسط جنرال موتورز ابداع شد. هدف اصلی از طراحی چنین دستگاهی افزایش دقت راننده، کاهش تصادفات و فراهم آوردن رانندگی ایمن برای رانندگان می باشد. این دستگاه به راحتی قابل اتصال به سیستم های آیفون و اندروید می باشد. این دستگاه به خوبی میتواند تصویری شفاف به بزرگی 5 اینچ را نمایش دهد به طوری که راننده تسلط کامل روی تصویر داشته باشد. از دیگر آپشن های این دستگاه پاسخ گویی به ایمیل های روزانه و تماسهای تصویری می باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0