ردبول در جاذبه صفر رکورد تعویض لاستیک فرمول 1 را زد




رکورد تعویض لاستیک

تیم فرمول یک ردبول رکورد تعویض لاستیک در جاذبه صفر را زد. تیم ردبول با اینکه نتوانست در این فصل قهرمان مسابقات رانندگی باشد ، اما ثابت کرد در این اتفاق تسلط  دارد .این تیم توانست در جولای ،  در گراند پریکس آلمان رکورد تعویض لاستیک در 1.88 ثانیه را بزند ، همچنین در نوامبر در برزیل نیز این رکورد را مجدداً با 1.82 ثانیه ثبت کرد. تیم دیگری به نام ویلیامز امسال طی 2 ثانیه این کار را انجام داد .
با اینکه ردبول در مسابقات گذشته 2019 در گراند پریکس ابوظبی ، نتوانست رکوردی بزند  ، اما متوقف و سرد نشد  و توانست در هواپیمای Ilyushin ll-76 MDK روسیه که برای آموزش فضانوردان استفاده می شود ، رکورد جدیدی را ثبت کند .
خدمه در این هواپیما برای انجام این کار لباسی شبیه به لباس ضدآتش می پوشند ، اما اجرای آنها در آن شرایط مثل یک رقصنده رقص باله می ماند .
  مارک وینسی ویلیز هماهنگ کننده تیم ردبول در این باره گفت : ما فکر نمی کردیم این کار به این اندازه متفاوت باشد. ایده انجام این کار بعد از این که ردبول  ماشین فرمول 1  خود را از بالای یک سراشیبی پوشیده از برف ، که ارتفاع آن بیش تر از کوه های نمکی آرژانتین بود رها کرد ؛ شکل گرفت .  ما برای انجام این کار سه سال زمان گذاشتیم ، اما به تازگی زمانبندی ، مجوز ها و تدارکات  ما به نتیجه رسید .
معمولا برای آموزش ، خدمه اول مبانی چرخه را فرا می گیرند  و سپس شروع به یادگیری  تغییر در نیروهای g   و نحوه حرکت در حالت شناور در خلاء می کنند . حرکات ساده بدون جاذبه متفاوت است ، با انرژی بیش از حد می ایستند  و با شدت زیاد خود را به سمت سقف هل می دهند ، که برای فراگیری آن تلاش زیادی باید کرد. هر عضو خدمه هفت پرواز انجام میدهد  ، که در هر پرواز و در آن محیط ده ها بار این چرخه از طریق آزمایش و خطا انجام می شود.
بر روی زمین چهار نفر مسئولیت تعویض لاستیک های پنچر شده را با استفاده از آچار پنوماتیک برعهده دارند ، اول تایر را خارج می کنند و یک تایر جدید جایگزین آن می کنند و توسط گانر (gunner ) مهره ها را روی تایر قرار می دهند.  تثبیت کنندگان تایر کارشان تمام شده جک را رها می کنند و راننده دور می شود.
در هواپیما ، تثبیت کننده ها  با فشار دادن خود به دیوار کابین ، خود را ثابت نگه می دارند . بدون جاذبه ، دیگر نیاز به این نیست که راننده در نقطه ای ثابت بایستد وهمینطور  به بلند کردن و پایین آوردن خودرو توسط جک نیز نیازی نیست.
همچنین امکان شناور شدن باعث شده فضای بالای خودرو به روشی جدید قابل دسترس باشد. معمولا یکی از اعضای خدمه به قسمتی از ماشین تکیه می دهد تا در حین پرواز آن را ثابت نگه دارد . او درهواپیما وارانه می شود ، پاهایش را در مقابل سقف مهار می کند که با این کار هم ماشین را از بالا نگه میدارد هم از بالا و پایین رفتن تایرها جلوگیری میکند . این کار باعث می شود در کابین هواپیما فضای بیشتری برای متصل کردن تایرها فراهم می کند.
نکته مهم  : گرفتن پاها در زیر بدنتان  قبل از نشستن هواپیما و وارد شدن به جاذبه بسیار اهمیت دارد . در زمان آزمایشات تیم ردبول یکی  از اعضای خدمه هنگام فرود هواپیما ، بدون انجام دادن این حرکت روی بال جلوی ماشین افتاد که چون لباس ایمنی داشت آسیبی ندید.
و در آخر وینسی اضافه کرد : به دلیل اینکه آنجا همه چیز به کندی حرکت می کند ، شما نمی توانید در آن جاذبه، مانند محیطی که بدنتان در آن تکامل یافته با سرعت بالا کاری انجام دهید .

برای مشاهده ویدئو مربوط به این مطلب وارد آپارات شوید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0